jakzalozycdzialalnosc

Prowadzenie własnej działalności to nie tylko przewidywane zyski, ale także możliwe straty. Biorąc pod uwagę niepewność sytuacji rynkowej, nieprzewidywalność zmiennych wewnętrznych oraz otoczenia, należy liczyć się z możliwością utraty płynności finansowej. Zamiast martwić się na zapas rzeczami niezależnymi od nas, dobrze jest pomyśleć zawczasu o zabezpieczeniu swojej firmy przed utratą równowagi ekonomicznej. Wszakże każdemu zdarzają się potknięcia, dlatego też ubezpieczenie od utraty dochodu jest często wybieraną opcją ochrony biznesu. Jednak nasuwa się tu pytanie – czy ubezpieczenie od utraty dochodu może stanowić koszt?

Czy ubezpieczenie od utraty dochodu może stanowić koszt jak założyć działalność

Koszty uzyskania przychodu – czym one są?

Prawne podstawy pojęcia kosztów przychodu łącznie ze szczegółową klasyfikacją wydatków pod nie podpadających znajdziesz w dzienniku ustaw. W tym przypadku, w  art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ogólnie mówiąc, do kosztów takich zalicza się wszelkie racjonalnie i gospodarczo uzasadnione wydatki związane z zachowaniem źródeł przychodu w firmie. Co więcej, koszty takie podlegają ocenie celowości ich zastosowania w dążeniu do uzyskania przychodów. Nawiasem mówiąc, wydatek zostanie uznany za koszt uzyskania przychodu, jeżeli jego powstanie w sposób jednoznacznie przyczynowy generuje zysk.

Czy ubezpieczenie od utraty dochodu może stanowić koszt jak założyć działalność

Czy ubezpieczenie od utraty dochodu może stanowić koszt? – Wątpliwości

Przechodząc do rozwiązania głównego zagadnienia, należy odnieść się do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zważywszy, że wykupienie polisy ubezpieczeniowej ma związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, to ubezpieczenie umożliwi zabezpieczenie przychodu w momencie niedyspozycji zawodowej. Skoro tak, intuicyjnie chcielibyśmy je wpisać w koszty uzyskania przychodu. Jednakże fiskus ma inne zdanie, gdyż według ich indywidualnej interpretacji przepisów ubezpieczenie takie nie może być wpisane w koszta uzyskania przychodów. Prawdę mówiąc, dzieje się tak dlatego, że polisa traktuje się jako wydatek na cele osobiste, a nie firmowe. Z drugiej zaś strony, taka interpretacja aparatu skarbowego bynajmniej nie musi być wiążąca. Podczas gdy, wliczanie ubezpieczenia jako kosztu jest negatywnie rozpatrywane przez fiskusa, właściwie jest kwestią sporną, w rzeczywistości mogącą zostać rozstrzygniętą przez sąd. Niemniej, należy pamiętać, że pomimo przychylności dla przedsiębiorców, wynik rozprawy jest kwestią indywidualną, zależącą od charakteru działalności.

Czytaj  Jak wypełnić deklarację na podatek leśny DL-1?

Przeczytaj o:

Kradzież pieniędzy a koszty uzyskania przychodów

Składki ZUS jako koszt uzyskania przychodu

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Kryptowaluty - kupno i sprzedaż a podatek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *