Z najnowszego raportu Związku Polskiego Leasingu wynika, że wartość sfinansowanych przez leasing przedmiotów w 2020 roku, wyniosła ponad 60 mld zł. Ponad połowa tej kwoty została przeznaczona na pojazdy lekkie. Leasing pozwala rozwijać się firmom, dzięki temu, że finansuje różne inwestycje. Cała procedura przyznania go, nie jest niczym skomplikowanym. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy leasingu.

Jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy leasingu jak założyć działalność

Jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy leasingu? – Leasing standardowy

Jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy leasingu? – Leasing standardowy
Na początku należy zaznaczyć, że firmy leasingowe same ustalają jakie dokumenty potrzebne są podczas ubiegania się o leasing. Nie mniej jednak, tych dokumentów będziesz najprawdopodobniej potrzebował.

Osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności:

  • ksero dokumentu ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość oraz ksero drugiego dokumentu,
  • ksero dokumentu małżonka ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość oraz ksero drugiego dokumentu.

Osoba, która prowadzi działalność zarejestrowaną w CEIDG:

  • ksero dokumentu ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość oraz ksero drugiego dokumentu (w przypadku spółki cywilnej – ksero dowodów osobistych wspólników),
  • ksero dowodów osobistych poręczycieli, np. małżonka,
  • wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
  • zaświadczenie o numerze REGON i NIP,
  • umowa spółki (jeśli wnioskodawcą jest spółka cywilna), wraz ze wszystkimi aneksami.

Osoba, która jest wspólnikiem spółki prawa handlowego:

  • zaświadczenie o numerze REGON i NIP,
  • umowa spółki w formie aktu notarialnego wraz z aneksami,
  • ważny przez okres 3 miesięcy wypis z KRS.

Oprócz tego, firma leasingowa może wymagać, abyś dostarczył deklaracje podatkowe (PIT-5 i PIT-36 lub CIT-2 i CIT-8), zaświadczenie o zobowiązaniach i o braku zaległości w stosunku do US i ZUS oraz deklarację majątkową.

Jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy leasingu jak założyć działalność

Leasing uproszczony

W przypadku leasingu uproszczonego, w całej procedurze przyznania go, pomijana jest kwestia związana z weryfikacją finansową i sprawdzeniem zdolności kredytowej podmiotu ubiegającego się o leasing. Oznacza to, że cała procedura przyznania go, trwa zdecydowanie krócej, a także wymaga mniejszej ilości formalności oraz dokumentów i zaświadczeń. Tych dokumentów możesz potrzebować, gdy będziesz się starał o leasing uproszczony:

  • ksero dokumentu ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość,
  • wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
  • w przypadku spółki – umowę spółki w formie aktu notarialnego wraz z aneksami.
Czytaj  Kredyt czy leasing – co się bardziej opłaca?

Przeczytaj o: Na co zwrócić uwagę podpisując umowę leasingową?

Minimalny i maksymalny czas leasingu

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Kredyt czy leasing – co się bardziej opłaca?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *