Przy pomocy analizy SWOT możesz zbudować skuteczną strategię marketingową, ale nie tylko. Przy jej pomocy zbadasz wszystkie interesujące Cię obszary lub zagadnienia: funkcjonowanie Twojej firmy lub nowy projekt nad którym pracujesz. T, czyli zagrożenia to czynniki, które choć nie blokują Twojej firmy lub powodzenia projektu, to w przyszłości mogą stać się zagrożeniem dla sprawności pracy w Twoim przedsiębiorstwie lub uniemożliwią powodzenie projektu. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej w temacie: analiza SWOT – T, czyli zagrożenia.
Koniecznie przeczytaj: Analiza SWOT – czym jest i kiedy ją stosować?
Zagrożenia, czyli co?
Zagrożeniami są wszystkie okoliczności, które mogą mieć szkodliwy oraz negatywny wpływ na firmę lub projekt. Oprócz tego, zagrożenia podobnie jak słabe strony mogą blokować dalszy rozwój lub nawet doprowadzić do upadku przedsiębiorstwa czy projektu. W tym przypadku należy skoncentrować się na znalezieniu sposobu lub rozwiązania tak, aby zagrożenia nie wpłynęły na działanie firmy lub powodzenie projektu.
Jakie mogą być zagrożenia?
Do zagrożeń, na pewno możemy zaliczyć:
- odchodząca kadra o wysokich kwalifikacjach,
- polityka cenowa konkurencji,
- coraz liczniejsza konkurencja,
- pojawienie się tańszej zagranicznej konkurencji,
- sezonowość,
- zmiana mody lub trendu,
- coraz większe koszty wewnętrzne firmy,
- wzrost ceny surowców,
- nieefektywny serwis,
- zmiany w prawie,
- podwyżka cła,
Analiza SWOT – T, czyli zagrożenia – Strategie postępowania z zagrożeniami w udziale
Dominujące założenia w połączeniu z inną cechą, mogą tworzyć poniższe strategie postępowania:
- mocne strony + zagrożenia = strategia konserwatywna (maxi-mini),
Tym samym wiadomo, że w firmie mocne strony przeważają nad słabościami. A zatem powinno się maksymalizować wykorzystanie własnych atutów i przy ich pomocy minimalizować zagrożenia zewnętrzne.
- słabe cechy + zagrożenia = strategia defensywna (mini-mini).
Oznacza to, że wady i minusy przedsiębiorstwa lub projektu potęgowane są przez zagrożenia. Rozwiązaniem z tej sytuacji jest np. Utrzymanie się na rynku oraz oddalenie się od ryzyka bankructwa.
Analiza SWOT – S, czyli mocne strony
Analiza SWOT – W, czyli słabe strony
oraz Analiza SWOT – O, czyli szanse
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork