Analiza SWOT jest doskonałym narzędziem, które służy nie tylko do zbudowania skutecznej strategii marketingowej. Dzięki niej, możesz przebadać jak funkcjonuje Twoje przedsiębiorstwo albo możesz skoncentrować się na mniejszych rzeczach, np. konkretnym projekcie czy nowym produkcie, który chcesz wprowadzić do swojej oferty. S, czyli mocne strony będą sprzyjać rozwojowi. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej w temacie: analiza SWOT – S, czyli mocne strony.
Koniecznie przeczytaj: Analiza SWOT – czym jest i kiedy ją stosować?
Mocne strony, czyli jakie?
Mocne strony to czynniki, które sprawiają, że masz przewagę nad konkurencją. To zbiór atutów, którymi dysponuje Twoja firma, czy nowy produkt, który chcesz wprowadzić. Te cechy wskazuje się w różnych ofertach, a także reklamie. Są to atrybuty, którymi na pewno możesz się pochwalić.
Aby ułatwić ustalenie mocnych stron badanego tematu, najlepiej zadać sobie kilka pomocniczych pytań, np.:
- W czym jako firma X jesteśmy najlepsi?
- Co nas, jako firmę X wyróżnia na tle konkurencji?
- Z czego jako firma X jesteśmy najbardziej dumni?
- Za co nas, czyli firmę X najbardziej cenią klienci?
Jakie mogą być mocne strony?
Oto przykłady mocnych stron:
- innowacyjny produkt,
- własna marka,
- własna technologia
- doświadczona kadra,
- wysokie kwalifikacje pracowników,
- rezerwa środków finansowych,
- zaawansowane rozwiązania informatyczne,
- uznanie klientów.
Analiza SWOT – S, czyli mocne strony – Strategie postępowania z mocną stroną w udziale
Strategie postępowania jakie mogą być, jeśli jedną z dominujących cech są mocne strony:
- mocne strony + szanse = strategia agresywna (maxi-maxi),
Oznacza, że w firmie dominują mocne strony, a w tle pojawiają się mocno powiązane szanse. Jest to strategia silnej ekspansji oraz rozwoju, który jak najlepiej wykorzystuje oba czynniki. Ta strategia obejmuje takie działania jak wzmacnianie pozycji na rynku.
- mocne strony + zagrożenia = strategia konserwatywna (maxi-mini).
Oznacza to, że w firmie mocne strony przeważają nad słabościami. A zatem powinno się maksymalizować wykorzystanie własnych atutów i przy ich pomocy minimalizować zagrożenia zewnętrzne.
Przeczytaj o:
Analiza SWOT – W, czyli słabe strony
oraz Analiza SWOT – O, czyli szanse
Analiza SWOT – T, czyli zagrożenia
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork