jak założyć działalność

Analiza SWOT – O, czyli szanse

Dzięki analizie SWOT możesz zbudować skuteczną strategię marketingową, ale nie tylko. Przy jej pomocy możesz zbadać każdy interesujący Cię obszar: funkcjonowanie Twojej firmy lub nowy projekt nad którym pracujesz. O, czyli szanse, to elementy, które po zmianie mogą sprawić, iż wpłyną pozytywnie na kampanię reklamową, funkcjonowanie Twojej firmy lub powodzenie nowego projektu. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej w temacie: analiza SWOT – O, czyli szanse.

Koniecznie przeczytaj: Analiza SWOT – czym jest i kiedy ją stosować?

Analiza SWOT O czyli szanse jak założyć działalność

Szanse, czyli co?

Szanse są pozytywnymi procesami, zjawiskami lub cechami, których bez problemu możesz użyć do rozwoju swojej firmy lub ostatecznego powodzenia projektu. Najważniejszym zadaniem jest, aby w pełni wykorzystać szanse, tak aby zniwelować inne słabe strony. 

Jakie mogą być szanse?

Zastanów się, jaki potencjał na Twoja firma lub projekt. Do szans z pewnością możemy zaliczyć:

  • wielość oferowanych produktów, których nie posiada konkurencja, 
  • dostęp do zasobów niedostępnych dla konkurencji, 
  • dostęp do zaawansowanej technologii,
  • znikoma konkurencja,
  • pomysł na marketing, 
  • rozwój branży na rynku,
  • nadchodząca moda lub trend,
  • wejście korzystnych zmian w prawie.

Chcesz być na bieżąco?! POLUB NAS NA INSTAGRAMIE!

Instagram Banner

Chcesz być na bieżąco?! POLUB NAS NA INSTAGRAMIE!

Czytaj  Praca zdalna - co zakłada projekt ?
Analiza SWOT O czyli szanse jak założyć działalność

Analiza SWOT – O, czyli szanse – Strategie postępowania z szansą w udziale

Strategie postępowania w przypadku, gdy duży udział mają szanse:

  • mocne strony + szanse = strategia agresywna (maxi-maxi),

Oznacza, że w firmie dominują mocne strony, a w tle pojawiają się mocno powiązane szanse. Jest to strategia silnej ekspansji oraz rozwoju, który jak najlepiej wykorzystuje oba czynniki. Skoncentruj się na swoich atutach i dobrze je wykorzystaj. Ta strategia obejmuje takie działania jak: wzmacnianie pozycji na rynku.

  • słabe strony + szanse = strategia konkurencyjna (mini-maxi).
Czytaj  Google Analytics - do czego służy ?

W tym przypadku, najważniejszym zadaniem będzie eliminacja wad oraz minusów, które uniemożliwiają wykorzystywanie przytrafiających się szans. Strategia firmy powinna minimalizować słabości, aby wykorzystać okazje zewnętrzne. W ramach strategii skoncentruj się na np. Redukcji kosztów oraz ulepszeniu produktów bądź usług.

Analiza SWOT – S, czyli mocne strony

oraz Analiza SWOT – W, czyli słabe strony

Analiza SWOT – T, czyli zagrożenia

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Polski Ład — ulga dla innowacyjnych pracowników

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *