Dzięki analizie SWOT możesz zbudować skuteczną strategię marketingową, ale nie tylko. Przy jej pomocy możesz zbadać każdy interesujący Cię obszar: funkcjonowanie Twojej firmy lub nowy projekt nad którym pracujesz. O, czyli szanse, to elementy, które po zmianie mogą sprawić, iż wpłyną pozytywnie na kampanię reklamową, funkcjonowanie Twojej firmy lub powodzenie nowego projektu. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej w temacie: analiza SWOT – O, czyli szanse.
Koniecznie przeczytaj: Analiza SWOT – czym jest i kiedy ją stosować?
Szanse, czyli co?
Szanse są pozytywnymi procesami, zjawiskami lub cechami, których bez problemu możesz użyć do rozwoju swojej firmy lub ostatecznego powodzenia projektu. Najważniejszym zadaniem jest, aby w pełni wykorzystać szanse, tak aby zniwelować inne słabe strony.
Jakie mogą być szanse?
Zastanów się, jaki potencjał na Twoja firma lub projekt. Do szans z pewnością możemy zaliczyć:
- wielość oferowanych produktów, których nie posiada konkurencja,
- dostęp do zasobów niedostępnych dla konkurencji,
- dostęp do zaawansowanej technologii,
- znikoma konkurencja,
- pomysł na marketing,
- rozwój branży na rynku,
- nadchodząca moda lub trend,
- wejście korzystnych zmian w prawie.
Analiza SWOT – O, czyli szanse – Strategie postępowania z szansą w udziale
Strategie postępowania w przypadku, gdy duży udział mają szanse:
- mocne strony + szanse = strategia agresywna (maxi-maxi),
Oznacza, że w firmie dominują mocne strony, a w tle pojawiają się mocno powiązane szanse. Jest to strategia silnej ekspansji oraz rozwoju, który jak najlepiej wykorzystuje oba czynniki. Skoncentruj się na swoich atutach i dobrze je wykorzystaj. Ta strategia obejmuje takie działania jak: wzmacnianie pozycji na rynku.
- słabe strony + szanse = strategia konkurencyjna (mini-maxi).
W tym przypadku, najważniejszym zadaniem będzie eliminacja wad oraz minusów, które uniemożliwiają wykorzystywanie przytrafiających się szans. Strategia firmy powinna minimalizować słabości, aby wykorzystać okazje zewnętrzne. W ramach strategii skoncentruj się na np. Redukcji kosztów oraz ulepszeniu produktów bądź usług.
Analiza SWOT – S, czyli mocne strony
oraz Analiza SWOT – W, czyli słabe strony
Analiza SWOT – T, czyli zagrożenia
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork