Prowadzenie własnego biznesu to nie tylko nadzór nad bieżącą działalnością firmy, to także wybieganie w przód. Niezależnie czy jesteś w tym biznesie od dłuższego czasu, czy dopiero stawiasz w nim pierwsze kroki, na pewno jest Ci znajome pojęcie maksymalizowania zysków. Właśnie dzięki tej metodzie firma nie stoi w miejscu, a może się rozwijać. Tylko jak robić to mądrze? Bez wątpienia jest na to kilka skutecznych sposobów, których rozwinięcie znajdziesz poniżej. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się jak zmaksymalizować zyski w przedsiębiorstwie.
Określenie kanałów przepływu kapitału – wykorzystaj to co masz
Jako osoba zajmującą się własną działalnością, ponad wszystko musisz zdawać sobie sprawę, jak wygląda u Ciebie łańcuch przepływu kapitału. Mamy na myśli drogę, która zostaje przebyta od sprzedanego produktu do zysku netto dla Ciebie, lub wspólników. Na tej drodze wiele może się wydarzyć. O ile główne składowe na pewno są Ci znane, warto przyjrzeć się im bliżej i zobaczyć, które elementy tego kanału są nieszczelne. Naprawienie ich to pierwszy krok do maksymalizacji zysków. Pozostawienie tej drogi bez nadzoru, na dłuższą metę może skutkować nie tylko brakiem wzrostu finansowego, ale wręcz wyciekaniem funduszy i utratą kapitału.
Jak zmaksymalizować zyski w przedsiębiorstwie? – Maksymalizuj przez optymalizację
Prawdę powiedziawszy, pomysłów na maksymalizację jest bardzo dużo. Należą do nich między innymi:
- nowoczesne technologie wytwarzania,
- sprzedaż przez internet,
- odpowiednio rozmieszczona sieć magazynów,
- energooszczędność,
- szkolenia pracowników,
- poszerzanie rynku odbiorców.
Mając na uwadze to, że każdy biznes różni się od siebie, możesz kierować się zasadą maksymalizacji – przez optymalizację. Innymi słowy, naprawić niewydajne elementy, uszczelnić system, oraz wprowadzać konieczne zmiany. Takie podejście ciągłego wzrostu pozwala na maksymalizację zysków, przy niskich kosztach własnych. Na dłuższą metę, prowadzi to do bardzo korzystnych rezultatów.
Wymiar poza finansowy – dla Ciebie dobry, dla środowiska zdrowy
Ponadto dobrym sposobem na maksymalizację zysków jest utrzymywanie pozytywnych kontaktów z otoczeniem. W obecnych czasach CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, jest równie ważna jak sam biznes. To, w jaki sposób Twoja firma jest postrzegana przez otoczenie oraz jak reaguje ze środowiskiem, rzeczywiście wpływa na jej przychody. Odpowiednie podejście do pracowników, inicjatywy pro społeczne i pro środowiskowe, w których bierzesz udział, mają realne przełożenie na reakcje konsumenckie. Mając to na uwadze, pamiętaj o ich wprowadzaniu w życie, gdyż stanowią one kolejne ognisko możliwej maksymalizacji zysków przedsiębiorstwa.
Czym jest cross- sailing i dlaczego pomaga maksymalizować zyski ?
Cross-selling jest techniką, która polega na sprzedaży klientowi dodatkowych usług bądź produktów mających charakter uzupełniający względem produktu zakupionego bądź już zamawianego.. Mówimy tu o cross- sailing komplementarnym . Chodzi w nim o to, by podpowiedzieć klientowi produkt, który spełni potrzebę, której on sam jeszcze sobie nie uświadamia. Sugerując produkty uzupełniające nakierowujemy myślenie kupującego na zmianę punktu widzenia
Metoda cross-sellingu doskonale sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, gdzie nie jest postrzegana jako reklama mająca formę nachalnej oferty, ale rozwiązanie ułatwiające klientowi przeglądanie asortymentu. Stąd przecież bierze się sprzedaż produktów w zestawach Dodatkowy asortyment prezentowany jest na podstronach innych produktów, z którymi jest powiązany. Obecnie powszechną praktyką jest już, że przy produkcie głównym wyświetlane są produkty uzupełniające. Na stronach oglądamy przecież często hasła “a może się przyda”
Jakie są korzyści ze sprzedaży wiązanej. Przede wszystkim psychologiczne. Klient czuje się zaopiekowany, wie że kupił wszystko czego mu potrzeba w jednym miejscu, mało tego sam odgadłeś jego potrzeby, więc na pewno do Ciebie wróci. Ponad to logistyka. Dwa produkty zapakowałeś w jeden karton i wysłałeś jednym kurierem, zmniejszasz zatem koszty logistyki.
Przeczytaj również: Pusta faktura a konsekwencje wystawienia
Jeżeli zastosuje cross – sailing alternatywny i pokażesz inne produkty w tej samej kategorii, którą interesuje się klient minimalizujesz ryzyko związane z tym, że klient wyjdzie ze sklepu nie kupiwszy nic. Cross-sailing sprawdza się zwłaszcza w e-commerce. Gdzie wielu klientów ogląda produkt, ale nie wszyscy kupują.
Jak zmaksymalizować zyski w przedsiębiorstwie? –
Logistyka kontraktowa jako sposób na maksymalizację zysku
Jednym ze sposobów na maksymalizację zysków w firmie przy jednoczesnej redukcji kosztów jest zastosowanie w przedsiębiorstwie logistyki kontraktowej. Na czym ona polega ? Najkrócej mówiąc jest to wiele różnych operacj składających się na jeden cały model logistyczny
Logistyka kontraktowa to forma usługi outsourcingowej. Podmiot, który ma w twoim imieniu zapewnić łańcuch dostaw odpowiada za przetransportowanie towaru do klienta, kompletację zamówienia, zapakowanie i przywiezienie go do klienta ostatecznego. Co ciekawe logistyka kontraktowa może także obejmować przedsprzedażą obsługę klienta, akceptowanie płatności czy też fakturowanie.
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork