Możliwość wrzucania poniesionych wydatków jest bardzo dużą korzyścią dla osób prowadzących działalność. Ponieważ powoduje to obniżenie należnego podatku dochodowego, ponieważ celem poniesionego kosztu jest uzyskanie, zachowanie przychodu lub zabezpieczenie jego źródła. Jednakże czasem zdarzają się sytuacje, gdy  do kosztów zostanie wrzucony zły koszt. Co zrobić z wrzuceniem w koszty niewłaściwego wydatku? Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej.

Przeczytaj o: Czy można założyć działalność gospodarczą po raz drugi?

Co zrobić z wrzuceniem w koszty niewłaściwego wydatku Jak założyć działalność

Co zrobić z wrzuceniem w koszty niewłaściwego wydatku?

Sposób postępowania ze źle wrzuconym kosztem zależy od tego, kiedy doszło do takiego zajścia. Czy wydatek został poniesiony w roku podatkowym, który się jeszcze nie skończył i nie złożono zeznania rocznego, czy tez odbyło się to w którymś z poprzednich lat.

Wrzucony niewłaściwy koszt w trwającym roku podatkowym

Na początku należy usunąć wydatek z ksiąg podatkowych z KPiR. W takiej sytuacji korekcie ulegnie wyliczenie zaliczki za dany okres. Konieczne będzie dopłacenie brakującej kwoty podatku. Jeśli dotyczy to nie bieżącego miesiąca a któregoś z minionych, korekcie ulega każde rozliczenia do czasu obecnego miesiąca.

Źle wrzucony koszt z ubiegłego roku podatkowego

Jeżeli doszło do wrzucenia do kosztów nieodpowiedniego wydatku w okresie za który złożono już zeznanie roczne, trzeba wykonać rzeczy wymienione w akapicie powyżej. Oznacza to, że począwszy od miesiąca, kiedy doszło do pomyłki, należy dokonywać korekty i wyliczać podatek na nowo. Na koniec potrzeba złożyć korektę zeznania rocznego PIT za rok, w którym doszło do źle zaksięgowanego wydatku. Korektę trzeba złożyć na takim samym formularzu jak zeznanie roczne, czyli PIT-36 lub PIT-36L (w przypadku przedsiębiorców). Trzeba umieścić informację o powodzie dokonywanej korekty, czyli prawdę, że doszło do przeoczenia, jest spowodowana brakiem wiedzy lub powstało to z innego powodu.

Czytaj  Przychód a dochód - czym się różnią?
Co zrobić z wrzuceniem w koszty niewłaściwego wydatku Jak założyć działalność

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Jak rozliczyć koszty poniesione w kryptowalucie?

Koszty sprzed 5 lat są już nieważne

Po upłynięciu 5 lat od dokonanej pomyłki, sprawa ulega już przedawnieniu i nie trzeba się tym przejmować. Okres liczenia czasu polega na 5 latach liczonych od końca roku podatkowego, w którym zaksięgowano nieodpowiedni koszt.

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Jakie płatności firmowe muszą być prowadzone przy pomocy przelewów?

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Jednorazowa amortyzacja środków trwałych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *