O koncepcji 4P pisaliśmy w innym naszym artykule –”Marketing MIX – czyli magia sprzedaży” . Dystrybucja jako element koncepcji 4P -Zanim produkt trafi do nabywcy przechodzi przez złożoną sieć powiązanych ze sobą ogniw łańcuch dystrybucji. Ogniwa te tworzą kanały dystrybucji
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Kanały dystrybucji możemy podzielić na:
- Bezpośrednie – zaletą kanałów bezpośrednich jest szybkość realizacji zamówienia. Sprzedający szybciej reagują szybciej na potrzeby klientów i na związane z tym zmiany popytu. Ponad to koszty dystrybucji są niższe. Cała marża zostaje w kieszeni producenta, nie musi się nią dzielić z pośrednikiem. Kupujący natomiast może liczyć na szybki przepływ informacji. Ma też całkowitą kontrolę nad dokonywanym zakupem.
- Pośrednie. – Ich zaletą jest możliwość powiększenia zasięgu sprzedaży. Docieramy do bardzo różnych klientów, o różnych preferencjach.
Dystrybucja jako element koncepcji 4P – Kanał dystrybucji może mieć jeden lub wiele szczebli. Zadaniem kanałów dystrybucji jest zebranie i analiza informacji o kliencie i jego potrzebach. To też przede wszystkim transport towaru do klienta. Profesjonalny dystrybutor to doradca klienta, który negocjuje ceny i warunki współpracy. Często też proponuje dogodny system finansowania zakupu. Dystrybutorzy są też odpowiedzialni za nawiązywanie kontaktów i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientem.
Zjawisko dezintermediacji
Innymi słowy to po prostu pominięcie pośrednika. Dzięki e-commerce klient może zamawiać towar bezpośrednio od producenta, Sprawia to, że koszty dostarczenia towaru do klienta są niższe. Sprzedajemy produkt za pomocą sklepu internetowego.. Ponadto możemy na naszej stronie zainstalować bota, który podejmie pierwszy kontakt z klientem i odpowie na standardowe, szablonowe pytania klientów.
Dystrybucja jako element koncepcji 4P – Strategie dystrybucji
Wybierając strategię dystrybucji – musisz odpowiedzieć sobie na pytania?
- Jakie zakupy preferują Twoi klienci? Stacjonarne czy on-line?
- Co robi konkurencja ?
- Gdzie klienci zazwyczaj kupują Twój produkt
Jedną ze strategi dystrybucji, jest dystrybucja intensywna, polega ona na sprzedaży nisko marżowych produktów na dużą skalę. Docieramy tu do jak największej ilości pośredników, bo kluczową rolę odgrywa tutaj dostępność produktów. Natomiast dystrybucja selektywna, polega na wyborze właściwych pośredników, bo miejsce sprzedaży produktów wpływa na jego wartość. Możemy też wybrać mode dystrybucji ekskluzywnej. – Wyroby trafiają do jednego, wybranego pośrednika. W tym przypadku możemy wynegocjować preferencyjne warunki dystrybucji
Podsumowanie
Wybierając pośrednika przede wszystkim sprawdź jego doświadczenie i zaangażowanie. Sugeruj się także doświadczeniami i opiniami innych. Dostosuj kanał dystrybucji do potrzeb swoich klientów. Sprawdź jakie dodatkowe działania marketingowe oferuje Twój pośrednik.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork