Jak sobie radzić z roszczeniowymi klientami?

Podczas prowadzenia działalności niekiedy dochodzi do sytuacji, gdy klient wykazuje roszczeniowość. Dzieje się to nie na samym początku dokonania zakupów lub otrzymania wykonanej usługi, ale na samym końcu. Są to sytuacje mało komfortowe, w których przedsiębiorca musi bardzo często ugryźć się w język i zachować kulturę oraz spokój. Jak sobie radzić z roszczeniowymi klientami? Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej.

Przeczytaj o: Konsekwencje podatkowe podczas zmiany miejsca zamieszkania

Jak sobie radzić z roszczeniowymi klientami Jak założyć działalność

Klient, który domaga się rabatu lub gratisu – Jak sobie radzić z roszczeniowymi klientami?

Ten rodzaj klientów spotykany jest najczęściej. W momencie kiedy podczas zakupów dochodzi do płacenia, klient chce uzyskać rabat lub coś nawet małego, ale chce otrzymać coś gratis. Zazwyczaj wynika to z faktu, że klient nie do końca ma świadomość ile kosztuje dana rzecz lub usługa. Wycenia ją własnym myśleniem oraz oczami i stwierdza, że to za dużo. W takiej sytuacji można powiedzieć kilka zdań o procesie przez, który trzeba przejść dostarczając klientowi dany towar lub usługę. Kolejnym argumentem jest fakt, że cena świadczy o jakości (choć nie zawsze). Jeśli chce się otrzymać tańszy produkt lub usługę, trzeba mieć na uwadze, że będą użyte gorsze materiały co w gruncie rzeczy może się przełożyć na dużym niezadowoleniu klienta.

Jak sobie radzić z roszczeniowymi klientami Jak założyć działalność

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Czym są testy A/B ? - dlaczego warto je robić ?

Chcesz być na bieżąco?! POLUB NAS NA INSTAGRAMIE!

Instagram Banner

Chcesz być na bieżąco?! POLUB NAS NA INSTAGRAMIE!

Czytaj  Analiza SWOT - W, czyli słabe strony

Klient, który domaga się dodatkowej usługi, o której nie było mowy w umowie

Chęć otrzymania dodatkowej usługi nie jest zła, jednakże nie może się to odbyć poprzez próbę naciągnięcia przedsiębiorcy. Projektując stronę internetową dla klienta, można na koniec usłyszeć, że chce on jeszcze w tej cenie otrzymać pozycjonowanie strony bądź założenie konta na profilu społecznościowym. Owszem, jest to dobry pomysł, ale nie może do sytuacji, że klient chce to dostać za darmo. Najlepszym sposobem na poradzenie sobie w takim momencie jest przedstawienie prawdy, czyli na początku podczas podpisywania umowy klient będzie wiedział, co otrzyma za dane pieniądze. Każda wykonywana czynność zabiera czas i nie ma takiej możliwości, aby poświęcić go nie otrzymując w zamian zapłaty. Klient może to dostać, ale wymaga to opłacenia dodatkowej kwoty.

Czytaj  Analiza SWOT - W, czyli słabe strony

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Czym są testy A/B ? - dlaczego warto je robić ?

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Czym są testy A/B ? - dlaczego warto je robić ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *