Czym jest pricing ? Jak zarządzać ceną?

Ten artykuł będzie poświęcony pojęciu “procing” Pojęcie to kumuluje w sobie trzy bardzo ważne aspekty dotyczące ceny w przedsiębiorstwie. Jeśli zastanawiasz się jak skutecznie zarządzać cenami swoich produktów lub usług ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Pricing to gałąź wiedzy z pogranicza trzech nauk: ekonomii, marketingu i matematyki

Czym jest pricing ?

W Polsce jeszcze nie wiele firm decyduje się na utworzenie działu pricingowego w swojej firmie. Osoby zajmujące się pricingiem zajmują się ustalaniem cen na produkty i usługi. Co ważne zajmują się także analizą cen w firmie oraz analizą cen konkurencji. Co więcej ich zadaniem jest właściwe zakomunikowanie cen klientom. Osoby odpowiedzialne za pricing w firmach wydają rekomendacje dla zarządu dotyczące cen. Pricing odpowiada na pytania jaki wpływ na firmę będzie miało podniesienie ceny i czy jest usprawiedliwiony.

Metody ustalania cen

Najbardziej popularna i niestety najmniej efektywna jest metoda Jest ona bardzo prosta. Wiemy, że cena musi przede wszystkim pokryć koszty, więc do kosztów doliczamy określony narzut procentowy. W ten sposób powstaje cena. Podstawowym minusem tej metody ustalania ceny jest to, że nie odzwierciedla ona wartości dodanej dla klienta, Wartość dodana dla klienta to innymi słowy to co klient otrzymuje oprócz produktu

W tym miejscu zachęcam Cię do przeczytania innego naszego artykułu – Czym jest lejek sprzedażowy

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Remarketing usług - kiedy i po co z niego skorzystać?

Metodą, która stoi w opozycji do tej omówionej wcześniej jest metoda uwzględniająca wartość dla klienta. Co w praktyce oznacza że punktem wyjścia nie jest pokrycie kosztów lecz właśnie wartość dla klienta. Tak ustala się punk cenowy

Czytaj  Czas w negocjacjach - Zobacz jaki jest ważny !

Czym jest pricing ? – Na czym polega korytarz cenowy

Trzecią metodą na ustalanie cen jest podglądanie cen konkurencji, Oznacza to, że podpatrujemy naszych konkurentów i ustalamy nasze ceny w tak zwanym korytarzu . Optymalnie od 5 do 10% zbliżamy się do konkurencji.

Czym jest pricing ? – Podsumowanie

Pricing i analiza ceny służą jej optymalizacji. Jeśli posłużywszy się jedynie metodą kosztową może okazać się, że Twoja cena będzie mocno niedoszacowana. Pricing jest szczególnie potrzebny w firmach o bardzo szerokim asortymencie, oraz tam gdzie ceny zmieniają się bardzo dynamicznie w zależności od czynników zewnętrznych. Takim czynnikiem są na przykład ceny surowców potrzebnych do produkcji.

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Macierz McKinseya (Macierz GE)

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Czas w negocjacjach - Zobacz jaki jest ważny !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *