Marketing MIX - czyli magia sprzedaży.

Marketing MIX – czyli magia sprzedaży.

Marketing MIX – czyli magia sprzedaży. -Jeśli jesteś przedsiębiorcą i zastawiasz się co zrobić, aby sprzedawać swoje produkty z sukcesem koniecznie przeczytaj ten artykuł. Marketing MIX jest jednym z najważniejszych pojęć dla sprzedawców, To zespół działań, które podejmujesz. To tworzenie strategi, W oparciu o marketing MIX możesz optymalizujesz też swoje wydatki.

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy

Chcesz być na bieżąco?! POLUB NAS NA INSTAGRAMIE!

Instagram Banner

Chcesz być na bieżąco?! POLUB NAS NA INSTAGRAMIE!

Czytaj  Google Analytics - do czego służy ?

Spójrz proszę na tabelkę a zaraz wszystko będzie jasne – Marketing MIX to połączenie składowych znajdujących się w tabelce poniżej. Po lewej stronie pokażemy Ci kombinację działań z punktu widzenia firmy – Jest to koncepcja 4P. Pomysłodawcą koncepcji 4P jest jeden z najwybitniejszych znawców marketingu Philip Kotler. Natomiast po prawej stronie Tabeli pokażemy Ci koncepcję 4C. – Czyli punkt widzenia klienta

4P4C
ProduktPotrzeby i pragnienia konsumenta
Cena Koszt dla klienta
PromocjaWygoda Zakupu
DystrybucjaKomunikacja

Marketing MIX – czyli magia sprzedaży. – Punkt widzenia organizacji.

Pamiętaj, że koncepcja 4P odzwierciedla punkt widzenia Twojej firmy. Są to zatem działania prowadzące do osiągnięcia zysku. Innymi słowy musisz zapakować swój niedrogi produkt w ładne pudełko i sprzedać go. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest skuteczna komunikacja z klientem. Teraz koncepcje 4P trzeba jeszcze rozwinąć. Spójrz zatem na tabelkę poniżej.

Składowymi produktu są Jego jakośćMarka, którą wypracowujeszOpakowanie, w które zapakujesz produktObsługa klienta ( czyli proces przekazywania produktu do nabywcyGwarancja, której udzielasz
Składowymi ceny są Sama cena, czyli ile kosztuje produktczy klient dostanie rabat ?Czy udzielisz mu kredytu i na jakich warunkach?Twoja strategia cenowaCzy mogę mieć wydłużone terminy płatności
PromocjaPR – czyli wizerunek firmy i produktu ReklamaPromocja sprzedażySprzedaż osobista
Dystrybucja – czyli jakimi drogami sprzedajesz swój produktTransport – czy kurier przywiezie ?Sklepy – on-line czy stacjonarneZasięg – działasz w części Polski, w kraju, czy za granicąJakie są Twoje zapasy

Koncepcję 4P, wraz z rozwojem sektora usług rozszerzono do 7P, ale o tym w kolejnym artykule . Koncepcja 7P. – Natomiast teraz zajmiemy się prawą stroną poprzedniej tabeli, czyli koncepcją 4C.

Czytaj  Macierz McKinseya (Macierz GE)

Marketing MIX – Punkt widzenia klienta.

Po pierwsze musisz odkryć pragnienia i potrzeby klienta. Pomogą Ci w tym badania marketingowe, dzięki nim rozpoznasz rynek. Po drugie, koszt dla klienta. To cena za produkt, ale z punktu widzenia klienta. Co więcej, cena widziana oczami klienta – to nie tylko pieniądze, top także czas który musi poświęcić, aby kupić produkt. Na przykład czas na dojazd do sklepu, czy pieniądze przeznaczone na przywiezienie towaru do domu. Trzeci aspekt to wygoda zakupu, czyli to, czy firma umożliwia klientowi zakup w najlepszym dla niego miejscu i czasie. To przede wszystkim, pomoc w dostępie do informacji o produkcie. Pomogą Ci w tym czaty z klientem, infolinie, autorespondery wiadomości, gdy nie ma Ci ę w biurze.

Ostatnim elementem w koncepcji 4C jest komunikacja z klientem. Jest to bardzo ważne, ponieważ na tej podstawie klient buduje swoje doświadczenia o Twojej firmie. Chodzi tutaj o nawiązanie głębszej relacji z klientem, tak aby wrócił on po następny produkt. Pomogą Ci w tym fankluby w mediach społecznościowych i w ogóle cały kontent marketing

Podsumowanie

Abyś mógł osiągnąć sukces musisz połączyć ze sobą koncepcję 4P oraz 4C. Innymi słowy przeprowadzenie badań marketingowych podpowie Ci jaki produkt sprzedawać, abyś był na bieżąco z potrzebami klientów. Natomiast kanały dystrybucji musisz dopasować tak, aby współgrały z wygodą Twoich klientów. Co ważne komunikację z klientem dopasuj do typu klienta i jego doświadczeń z Tobą i Twoją firmą.

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Kontrola ZUS w Twojej firmie

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Czytaj  Klasyfikacja środków trwałych

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Działalność w formie spółki z o.o.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *