jak założyć działalność

W poprzedniej części artykułu opisaliśmy jak prezentuje się sprawa w przypadku nakładów poniesionych na czynsz oraz opłaty za media w sytuacji, gdy przedsiębiorca prowadzi firmę w swoim prywatnym domu lub mieszkaniu. W tej części przyjrzymy się innym wydatkom, jakie ma przedsiębiorca w związku z prowadzeniem firmy. Opiszemy także, które z nich można zaliczyć jako koszty uzyskania przychodu. Wszystkie możliwe odliczenia znajdują się w Ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej w temacie: firma w domu a koszty uzyskania działalności.

Firma w domu a koszty uzyskania przychodu jak założyć działalność

Rachunki za telefon oraz internet

Na podstawie bilingów jasno można określić, które połączenia były wykonywane w celach prywatnych, a które w celach zawodowych. Niestety nie ma możliwości wliczenia w koszty uzyskania przychodów rachunków za abonament za telefon prywatny nawet w sytuacji, gdy wykonuje się z niego połączenia służbowe. Podobnie wygląda sprawa w przypadku wydatków za internet. Tych kosztów także nie można wliczyć. Wyjściem z sytuacji jest wzięcie osobnego telefonu oraz internetu na firmę. Wówczas przedsiębiorca ma prawo zaliczyć w całości wydatki do kosztów uzyskania przychodu. Trzeba pamiętać, aby dane na fakturach dotyczyły przedsiębiorstwa.

Remont mieszkania i kupno wyposażenia

Wydatki poniesione na zakup odpowiedniego wyposażenia (meble biurowe, komputer, drukarka) można bez problemu wliczyć w koszty uzyskania przychodu. Podobnie jest, jeśli musisz przeprowadzić remont w mieszkaniu, tak aby przygotować przestrzeń do urządzenia domowego biura. Należy jednak pamiętać, że wydatki, które chce się odliczyć muszą mieć związek z prowadzoną działalnością, tak aby w razie kontroli podatkowej wykazać słuszność wykonanych wliczeń.

Firma w domu a koszty uzyskania przychodu jak założyć działalność

Firma w domu a koszty uzyskania przychodu – prywatny kredyt hipoteczny

Jeśli przedsiębiorca wziął kredyt na zakup mieszkania, które następnie zaczął częściowo wykorzystywać w ramach prowadzonej działalności, ma prawo zaliczyć odpowiednią część odsetek do kosztów. Niestety do kosztów można zaliczyć jedynie odsetki od kredytów, które zostały skapitalizowane lub zapłacone. Należy pamiętać o odpowiednim przeliczeniu współczynnika (w 1 części artykułu znajduje się przykład) i późniejszym prawidłowym wyliczeniu tej części odsetek, które mogą zostać wpisane w koszty.

Czytaj  Kiedy jesteś małym płatnikiem VAT?

Przeczytaj poprzednią część artykułu.

Firma w domu a koszty uzyskania przychodu CZ. 1

Przeczytaj o:

Firma w domu a podatek od nieruchomości

Podatek od nieruchomości – kto, jak i ile zapłaci?

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Księgowanie zakupów na rzecz firmy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *