Bardzo dobra praktyką jest prowadzenie bloga firmowego, gdzie umieszczane będą artykuły związane z Twoją działalnością. Jest to pomocne narzędzie, które pozwoli na przyciągnięcie nowych klientów. Wynika to z faktu, że szukając odpowiedzi na jakieś pytanie, trafią na Twoja stronę i przy okazji dowiedzą się, że można kupić u Ciebie dany towar lub usługę. Co zrobić w sytuacji, gdy brakuje pomysłów na kolejne tematy do napisania na bloga? Czym się inspirować? Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej w temacie: Blog firmowy — skąd wiedzieć o czym pisać.
Przeczytaj o: Pozytywny wizerunek firmy — klucz do sukcesu
Nie pozwalaj by pomysły uciekały
Na początku należy tutaj wyraźnie podkreślić, że jeśli wpadnie Ci do głowy pomysł na nowy wpis, nie trać go. Będąc w sklepie, siedząc w samochodzie (ale nie w momencie jak prowadzisz auto) weź swój telefon do ręki i sporządź notatkę o swoim pomyśle. Napisz nawet hasłowo co masz na myśli. W momencie, gdy będziesz miał czas do napisania nowego wpisu, sięgnij po telefon i przypomnij sobie o czym chciałeś pisać.
O czym pisze konkurencja?
Dobrym pomysłem jest podpatrywanie o czym piszą inne osoby, na blogach, na portalach, w serwisach związanych z Twoją branżą. Może nie chodzi tutaj o samo kopiowanie, ale zobaczenia co mówią inni. Będzie to na pewno pomocne i z pewnością zasugeruje Ci to kolejne tematy do napisania.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Blog firmowy — skąd wiedzieć o czym pisać? — Czytaj komentarze ludzi
Czytaj komentarze napisane zarówno na Twoim blogu, profilu społecznościowym, ale także na tematycznych fanpage’ach. Komentujący bardzo często zadają pytania lub wyrażają własne zdanie nawiązując przy okazji do tematu, o którym nie napisałeś jeszcze wpisu. Z tego powodu warto jest przeglądać komentarze umieszczone w wielu miejscach.
Sam zapytaj czego brakuje
Może nie zadawaj pytania na zasadzie „jakich tematów brakuje Wam w moim blogu”, co bardziej „o czym chcecie poczytać?” Lub „o czym chcecie się dowiedzieć?”. W ten sposób możesz otrzymać komentarze, które same zasugerują Ci, o czym pisać. Zadawanie takich pytań nie jest złe, ważne tylko, aby dobrze ubrać myśl w słowa i raczej nie przedstawiać się jako osoba, co nie ma pomysłów, a taka, która chce pisać o kwestiach, które interesują odbiorców.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork