Prowadząc własną działalność można skorzystać z usług agencji marketingowej lub też samemu. Albo też z pomocą innego pracownika, zajmować się marketingiem własnej firmy. Jednakże w tym temacie można samemu nieświadomie robić wiele błędów. W tym artykule wskażę te najczęściej powtarzane, po to, by po przeczytaniu go,  uniknąć robienia takich rzeczy. A z pewnością będzie to pomocne przy sprzedaży oraz zadba o lepszy kontakt z klientami i odbiorcami. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej w temacie: Najczęściej popełniane błędy w marketingu.

Przeczytaj o: Jak radzić sobie z presją czasu w pracy?

Najczęściej popełniane błędy w marketingu jak założyć działalność

Nachalna sprzedaż

Jak wiadomo działanie firmy opiera się o sprzedaż towarów lub usług. I jest to logiczne i oczywiste. W sytuacji, gdy firma posiada swoje profile na portalach społecznościowych, należy uniknąć sytuacji, że każdy post lub każde zdjęcie są opatrzone próbą sprzedaży czegoś. Jest to dobre zachowanie, ale nie może być to jedyny komunikat, jaki przekazuje się odbiorcom. Ponieważ prędzej czy później dla każdej osoby może stać się to uciążliwe oraz nachalne. A jedyną rzeczą, którą można zrobić w takiej sytuacji to przestać obserwować stronę. Sytuacja tego typu może się odbywać także w biurze, do którego przychodzą do Ciebie klienci. Chcą coś kupić, to jasne. Ale najpierw wysłuchaj potrzeb klienta, odpowiedz na nie. Nie wciskaj na siłę innego, ale droższego produktu lub usługi, który spełni zaledwie 50% oczekiwań klienta.

Najczęściej popełniane błędy w marketingu – Zbyt uniwersalne odpowiedzi

O ile uniwersalność w odpowiedziach nie jest zła, ale powinna jedynie obejmować sposób przywitania oraz pożegnania klienta. Na zadane pytania trzeba opowiedzieć treściwie, tak, aby coś z niej wynikało. Używanie tylko sprzedażowych regułek jest złym pomysłem. Wynika to z faktu, że klient uzna, iż sami pracownicy w firmie nie wiedzą co robić. Dodatkowo nie wiedzą co mogą zaproponować ze swojego asortymentu, bo nic o nim nie wiedzą. Niestety w takich sytuacjach, bardzo często klient idzie do konkurencji. Bo wyrobił sobie o danej firmie zdanie i wie, że nie do końca uzyska tam to, czego szuka i potrzebuje.

Czytaj  Czym jest turkusowa organizacja?

Niewłaściwy język komunikacji

Niewłaściwy język komunikacji, czyli źle dopasowany do klientów i odbiorców. Jeśli posiada się przedsiębiorstwo, które oferuje usługi lub towary skierowane dla osób powyżej 40. roku życia, to umieszczanie postów na profilach społecznościowych powinno być skierowane językiem dla takich osób. Z tego powodu nie należy używać słówek typu „deadline”, „asap”, „eom”, „feedback”, ponieważ odbiorca najprawdopodobniej będzie miał problem ze zrozumieniem sensu całej wypowiedzi. Oprócz tego dobrze jest sam język i komunikaty dobrze dopasować. Rozpoczynanie postów słówkiem “elo”, “siemanko”, “hej ziomki” jest dobre dla osób młodych, ale nie dla starszych. Z tego podowu dobrze jest pomysleć jakim językiem i jakimi komunikatami trafić do swoich klientów, tak aby były dobrze dopasowane.

Najczęściej popełniane błędy w marketingu jak założyć działalność

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Remarketing usług - kiedy i po co z niego skorzystać?

Brak ustalonej tożsamości oraz estetyki

Mając swoją firmę, posiada się także własną „markę”. Składa się na nią to jak wygląda logo firmy, biuro, ulotki, wizytówki, opakowania, itd. Wszystko powinno być raczej spójne oraz estetyczne. Zdanie, które mówi, że ludzie kupują oczami ma sens i jest w tym sporo prawdy. Z tego powodu trzeba mieć na uwadze, że ludzie rzeczywiście kupują oczami. To, co widzą Twoi klienci powinno być zachęcające do zakupu oraz powinno tworzyć tożsamość. A zatem trzeba unikać robienia rzeczy, które zebrane razem nie wyglądają jakby należały do jednej firmy. Np. na ścianie w biurze naklejone duże logo, ale zupełnie inne logo znajduje się na ulotce, która wygląda w zupełnie innym stylu. Lub też wszystko utrzymane jest w kolorystyce zielonej z kwiatowymi ornamentami, a na służbowym samochodzie znajdują się rażąco czerwone naklejki z czerwonymi smokami, które trudno jest połączyć lub dopasować do Twojej firmy. Bądź rozpoznawalny i stwórz własną markę. Niech Twoi klienci, jeśli trafią przypadkiem na nową ulotkę lub zobaczą gdzieś firmowy samochód, wiedzą, że to firma, która znają, a nie jakaś inna, o której nie mają pojęcia.

Czytaj  Jak oszacować cenę produktu ?

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Jak oszacować cenę produktu ?

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Czym jest turkusowa organizacja?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *