Strategia spijania śmietanki – na czym polega ? – Jeśli zależy Ci na szybkim zysku przedsiębiorstwa w krótkim czasie warto zastosować strategię spijania śmietanki. W tym artykule dowiesz się, jakie są jej wady i zalety, i przede wszystkim na czym ona polega.
W strategii spijania śmietanki chodzi o to, byś jako producent już na samym początku ustalił wysoką cenę na produkowane dobro. Tym sposobem na nowy produkt będą mogły pozwolić sobie tylko bardzo zamożne osoby. Wykorzystujemy tutaj efekt snobizmu, inaczej zwany efektem Veblena.

Po pewnym czasie producent stopniowo obniża cenę, by stał się bardziej dostępny dla szerszych grup społecznych. Był rozpoznawalny wśród mniej zamożnych klientów.
Skuteczną metodą wdrażania tej strategii jest wypuszczenie produktów zaawansowanych i innowacyjnych. Tak się dzieje np. w elektronice użytkowej, gdzie ciągle mamy do czynienia z nowymi rozwiązaniami, których nie zastosowały jeszcze inni przedsiębiorcy.
O jednym trzeba pamiętać: drogi produkt sprzedajemy dopóki nasyci się nim grupa zamożna. Potem stopniowo obniżamy cenę dla odbiorców mniej zamożnych. Obniżka ceny nie może być zbyt drastyczna, aby pierwsi klienci nie poczuli się pokrzywdzeni czy wykorzystani.
W tym miejscu zachęcam Cię do przeczytania innego naszego artykułu – Czym jest lejek sprzedażowy
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Skrimming – Jak go stosować ?
Strategia zbierania śmietanki (skimming) potrafi być bardzo skuteczna. Wprowadzana w przemyślany sposób, daje przedsiębiorcy wiele korzyści. Po pierwsze, maluje firmie wizerunek profesjonalnej; oferuje przecież produkty prestiżowe, długo oczekiwane. Po drugie, wysokie ceny pierwszej sprzedaży dają szybki zwrot kosztów. Pamiętajmy, że innowacyjne i modne produkty przyciągają nabywców. Wreszcie korzyść z segmentacji rynku. Możemy bowiem dotrzeć do nowych klientów, gdy zastosujemy stopniowe obniżki cen.

Strategia spijania śmietanki – na czym polega ? – Sposób na szybki zysk
Strategia zbierania śmietanki dla wielu przedsiębiorców może być idealnym sposobem na szybki zysk. Należy jednak dobrze przemyśleć swoją strategię. Wysoka cena początkowa produktu musi odzwierciedlać jego wysoką jakość. Ich nieadekwatność zniechęci klientów. Poczekają na obniżkę lub w ogóle odstąpią od kupna. Musimy również dysponować niemałym nakładem na promocję, jeśli chcemy, by nasz produkt był szybko rozpoznawalny. Musimy zadbać o czynniki, które zbudują wartość naszego towaru; mam tu na uwadze np. warunki zwrotu, gwarancję, czas i koszty dostawy, opakowanie itp. Wysoka cena początkowa a potem stopniowe obniżki wymagają planowego harmonogramu, musimy rozłożyć je w czasie.
Wady tej strategii
- Konieczne jest poniesienie dużych nakładów na promocję i reklamę
- Rewelacyjny musi być nie tylko produkt ale także jakość obsługi i dystrybucja
- Półprodukty do wytworzenia produktu muszą być najwyższej jakości. Jeśli tak nie będzie strategia nie uda się
- Ze strategii tej korzystają naprawdę duże firmy.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork