Bardzo dobrym pomysłem jest organizowanie imprez integracyjnych lub z powodu nadchodzącej, np. Wigilii. Po spełnieniu określonych warunków, wydatki przeznaczone na wieczór spędzony z pracownikami można zaliczyć do kosztów podatkowych. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej w temacie: Impreza dla pracowników ujęta w kosztach firmy.
Przeczytaj o: Stałe i zmienne koszty prowadzonej działalności
Kiedy można zaliczyć wydatek do kosztów uzyskania przychodów?
Przede wszystko, aby wydatek na “coś” mógł zaliczyć się do kosztów uzyskania przychodów musi być poniesiony z powodu uzyskania przychodu, zabezpieczenia lub zachowania źródła przychodów. Co dodatkowo trzeba wykazać nie tylko jako poniesienie wydatku poprzez np. faktury, ale także jego celowość oraz uzasadnienie. Jak łatwo się domyśleć, wydatki, które nie spełniają tego wymogu, nie mogą być zaliczone do kosztów podatkowych. Z tego powodu, jeśli chce się wliczyć poniesione wydatki na zorganizowanie imprezy dla pracowników, koniecznie trzeba określić cel tego przedsięwzięcia. W tej sytuacji najlepszym celem jest motywacyjno-integracyjny.
Udokumentowanie wydatków nie tylko przy pomocy faktur – Impreza dla pracowników ujęta w kosztach firmy
Zaliczenie kosztów na imprezę do kosztów podatkowych musi mieć realny cel, którym będzie poprawienie atmosfery w pracy oraz integrację pracowników. Z kolei to, może przełożyć się na zwiększenie efektywności pracy, a to przełoży się z pewnością do zwiększenia zysków w firmie. To wszystko musi udowodnić sam przedsiębiorca, związek między prowadzoną działalnością, a poniesionym wydatkiem. Oznacza to, że oprócz posiadania faktur na poniesione wydatki, trzeba sporządzić dokumentację, z której wynika motywujący oraz integracyjny cel imprezy dla zatrudnionych pracowników. Dobre udokumentowanie oraz uzasadnienie może zostać uznane przez ograny podatkowe jako koszty uzyskania przychodu.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Czy wydatek na alkohol można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Tutaj trzeba pamiętać, że wydatki poniesione na alkohol nie zaliczają się do kosztów podatkowych. Jest to stałe i niezmienne zdanie organów podatkowych. Napoje alkoholowe nie są konieczne do zorganizowania imprezy integracyjnej dla pracowników. A także nie w żaden sposób nie powodują osiągnięcia przychodu bądź jego zachowania.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork