Jak oszacować cenę produktu ? – Ustalanie ceny na zupełnie nowy produkt, który dopiero wprowadzamy na rynek wydaje się być kwestią kluczową. Dlatego w tym artykule poruszymy właśnie tą kwestię. Co robić gdy wprowadzasz na rynek zupełnie nowy produkt, czy usługę ? – jak ustalić jego cenę ? Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej jeśli brak jest konkurencji na rynku. Wtedy z automatu możemy wykluczyć metodę analizy cen konkurencji.
Cena ma bardzo duże znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy nie mamy wcześniejszych doświadczeń z podobnymi produktami na rynku. Przede wszystkim dlatego, że w tym przypadku cena jest podstawowym miernikiem wartości i jakości naszego produktu.
Musimy wziąć pod uwagę, że istnieje jeszcze coś takiego jak cena referencyjna produktu czy usługi. Jest to cena która kształtuje się w świadomości klienta. W praktyce oznacza to, że klient oczekuje, że ceny będą kształtowały się na pewnym poziomie w danym sektorze produktów czy usług. Innymi słowy trudno będzie nam wyprowadzić klientów z pewnych przekonań i przyzwyczajeń.
Jeśli natomiast chcemy ustalić cenę wyższą od ceny referencyjnej musimy przede wszystkim położyć nacisk na uświadomienie klientowi czym różnimy się od konkurencji. – Jaką wartość dodaną ma nasz produkt czy usługa. Dokładnie poinformowany klient naprawdę jest w stanie zapłacić dużo więcej niż cena referencyjna, ale musi wiedzieć dlaczego. Musimy uzasadnić porostu cenę wartości dodanej, którą przekazujemy klientom.
Utrudnieniem w ustaleniu dobrego punktu cenowego może być dla Ciebie na pewno brak doświadczenia w sprzedaży danego produktu czy usługi.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
W tym miejscu zachęcam Cię także do przeczytania innego naszego artykułu – Jak udokumentować trudną sytuację finansową ZUS ?
Kompletnie nowa rzecz na rynku – Jak oszacować cenę produktu ?
Powstaje pytanie co robić w sytuacji, gdy jesteśmy pionierami produktu i jako pierwsi wprowadzamy go na rynek. W takim przypadku nie możemy mówić o cenie referencyjnej. Plusem tej sytuacji jest fakt, że mamy duże pole do manewru. Jedną z zasad marketingu jest zasada kto pierwszy ten lepszy.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork