Czasem przedsiębiorca ma powody, kiedy powinien zaktualizować wpisy w formularzu CEIDG, czyli ewidencji przedsiębiorców. Wszystkie zmiany wykonuje się bezpłatnie i trzeba o nich pamietać oraz wykonywać je na bieżąco w terminie 7 dni od kiedy wystąpi jakaś ze zmian. A zatem kiedy trzeba zaktualizować wpis w CEIDG? Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej.
Zmiana lub rozszerzenie prowadzenia działalności
Podczas zakładania firmy, wypełniając druk CEIDG-1, przyszły przedsiębiorca ma wpisać kody PKD. Informują one o tym, czym będzie zajmował się przedsiębiorca po otwarciu działalności. Jeśli już podczas jej prowadzenia wystąpi zmiana profilu prowadzonej firmy lub rozszerzenie jej działalności, to trzeba zaktualizować wpis CEIDG, wpisując dodatkowe lub usunąć niepotrzebne kody PKD.
Zmiana nazwy firmy
Nazwa firmy jest bardzo ważną informacją. Pojawia się ona na fakturach i nie tylko. Jeśli to wystąpi to należy zaktualizować swój wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
Kiedy trzeba zaktualizować wpis w CEIDG? – Zmiana numeru konta bankowego
Jeśli przedsiębiorca otworzył dodatkowe konto bankowe lub zamknął obecne i również otworzył nowe, to także musi dokonać zmiany we wpisie do CEIDG.
Zmiana formy opodatkowania
Forma opodatkowania jaką ma przedsiębiorca jest ważną informacją. Obecnie istnieją cztery, czyli na zasadach ogólnych, liniowy, karta podatkowa oraz ryczałt. W przypadku dwóch ostatnich trzeba prowadzić działalność w określonych branżach. Zmienić formę opodatkowania można tylko raz w roku, do 20. stycznia. A zatem, gdy nastąpi zmiana formy opodatkowania to koniecznie trzeba zmienić wpis.
Zmiana biura rachunkowego oraz miejsca przechowywania dokumentacji
Zmiana biura rachunkowego często wydaje się sytuacją, którą przedsiębiorstwo może podjąć bez konieczności zmiany we wpisie do CEIDG. Jednakże prawda jest inna. Ta informacja jest ważna i trzeba ją na bieżąco aktualizować. Zmiana tej rzeczy może wystąpić wiele razy. Jednakże trzeba to zrobić po zamknięciu okresu rozliczeniowego oraz złożeniu deklaracji, a także opłaceniu podatku. Ta zmiana również jest konieczna, jeśli cała dokumentacja będzie przechowywana w innym miejscu.
Przeczytaj o: Koszty firmowe, które może zakwestionować fiskus
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork