jak założyć działalność

Umowa o pracę na okres próbny jest dobrym początkiem pracy w nowej firmie. To dobra okazja, aby pracodawca mógł zobaczyć jak pracuje nowa osoba i czy sprawdza się na danym stanowisku. A także dla pracownika, aby wdrążył się w nowe obowiązki oraz sprawdził czy atmosfera w miejscu pracy będzie odpowiednia. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się jak zawarcie i elementy umowy o pracę na okres próbny.

jak założyć działalność Zawarcie i elementy umowy o pracę na okres próbny

Zawarcie i elementy umowy o pracę na okres próbny – Zawarcie jej

Umowa próbna na umowę o pracę nie może trwać więcej niż 3 miesiące. Pracodawca może sam podjęć decyzję i skrócić taką umowę. Jest to dobry początek do zawarcia późniejszej. Może to być umowa na czas określony lub nieokreślony. Poza tym na czas wykonywania określonej pracy lub na zastępstwo. Umowa na okres próbny może zostać podpisana raz jeszcze w jednej firmie, ale tylko pod spełnieniu jednej rzeczy. Jest nią przejście na inne stanowisko pracy. Wtedy jest to możliwe. Różnić się wtedy muszą obowiązki pracownika. Takiej umowy nie można podpisać z osobami poniżej 18 roku życia, które mają przygotować się konkretnie zawodowo. A także nie nawiązuje się jej w spółdzielczym stosunku pracy lub przed początkiem pracy na podstawie mianowania, powołania lub wyboru.

Z czego powinna się składać umowa o pracę na okres próbny?

Taką umowę powinno się sporządzić na piśmie. Należy w niej określić:

  • strony umowy,
  • rodzaj pracy i stanowisko,
  • datę jej zawarcia,
  • warunki pracy,
  • wysokość wynagrodzenia.

Jeden egzemplarz, popisany przez pracodawcę powinien otrzymać pracownik.

jak założyć działalność Zawarcie i elementy umowy o pracę na okres próbny

Wypowiedzenie umowy na okres próbny

Ten krok jest w pełni uregulowany. Zależy od czasu na jaki została zawarta i wynosi on:

  • 2 tygodnie, jeśli umowa wynosi 3 miesiące,
  • 1 tydzień, w przypadku umowy dłuższej niż 2 tygodnie,
  • 3 dni robocze, dla umowy nie trwającej więcej niż 2 tygodnie.
Czytaj  Czy pracodawca może zmusić do nadgodzin?

Tą umowę może wypowiedzieć zarówno pracodawca jak i pracownik. Wypowiedzenie należy złożyć w wersji pisemnej.

Przeczytaj o: Czy pracodawca może zmusić do nadgodzin?

Kto i kiedy ma prawo do 3-miesięcznej odprawy?

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Kontrolne badania pracownicze - po co i dla kogo?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *