W poprzednim artykule napisaliśmy, dlaczego zaufanie w biznesie jest tak ważne. Bez niego, często nie można mówić o powodzeniu w interesach. Zaufanie jest ważne pomiędzy różnymi ogniwami w biznesie, zarówno pomiędzy współpracującymi przedsiębiorcami, jak i między pracownikami i szefem wewnątrz firm. Oprócz tego o sukcesie w biznesie nie można mówić, gdy brakuje zaufania między firma a klientami. Budowanie zaufania w biznesie jest procesem wymagającym czasu oraz doświadczenia różnych sytuacji. Jakie zachowania doprowadzają do zaburzenia drogi do zdobycia zaufania? Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się jakie są błędy w budowaniu zaufania.
Błędy w budowaniu zaufania pomiędzy przedsiębiorstwami
Błędami w budowie zaufania miedzy przedsiębiorcami będzie każde zachowanie, które podważa kompetencje i fachowość i profesjonalizm firmy. Do takich zachowań bez wątpienia możemy zaliczyć niespełnianie swoich zadań względem drugiego przedsiębiorstwa. Oprócz tego niedotrzymywanie terminów bez wyjaśnień oraz uprzedzenia o takim fakcie może spowodować, iż jedna firma utraci zaufanie do drugiej. Podobnie jak brak odpowiedniej komunikacji.
Błędy w budowaniu zaufania pomiędzy szefem a pracownikami
Jednym z błędów w budowaniu zaufania pomiędzy szefem a zatrudnionymi pracownikami jest sposób kontrolowania. Kontrola powinna mieć jasne procedury i być wpisana w system zarządczy przedsiębiorstwa. Nagłe, nerwowe kontrole na pewno nie są właściwe. Oprócz tego, należy zdać sobie sprawę, iż pracownicy dużo częściej maja zaufanie oraz szacunek do szefów, którzy są sprawiedliwi. Tym samym nierówne traktowanie pracowników, niesprawiedliwe awanse oraz brak konsekwencji w działaniu nie pomogą w zbudowaniu zaufania.
Błędy w budowaniu zaufania pomiędzy firmą a klientami
Do błędów w budowaniu zaufania w relacji między firmą a klientem na pewno można zaliczyć brak dostatecznej wiedzy o sprzedawanych produktach lub usługach. Oprócz tego będzie to brak zainteresowania faktycznymi potrzebami klienta (np. klient chce kupić pralkę, a otrzymuje propozycje kupna zmywarki). Innym elementem, który zaburza budowanie zaufania jest pomijanie istotnych informacji związanych z ofertą lub niska kultura osobista pracowników, a także w niektórych przypadkach ich niskie kompetencje.
Przeczytaj o:
Dlaczego zaufanie w biznesie jest istotne?
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork