Nowelizacja kodeksu pracy

Jeśli prowadzisz własną działalność gospodarczą prawo zobowiązuje Cię do właściwego opisywania i archiwizowania dokumentów. Różne dokumenty mają różne okresy przechowywania. Na przykład w przypadku dokumentacji kadrowej, konieczne jest przechowywanie jej przez aż 50 lat. Jak zatem uniknąć chaosu w dokumentach i dokładnie wiedzieć co gdzie jest. Jeśli chcesz poznać odpowiedź na to pytanie koniecznie przeczytaj – Jak prawidłowo opisać dokumenty ?

Jak prawidłowo opisać dokumenty ?

W przypadku przechowywania dokumentacji kadrowej zaopatrzyć się w pojemne i bardzo trwałe pudła archiwizacyjne. Dokumenty muszą być właściwie zewidencjonowane, tak abyś w przyszłości mógł łatwo i bezbłędnie odszukać właściwe informacje.

Gromadź dokumentację w teczkach i segregatorach. Grzbiety segregatorów opisuj tak, jakbyś robił to dla osoby, która nigdy nie miała z nimi styczności. Nie ufaj nigdy swojej pamięci. Za 3 klata niestety nie będziesz pamiętał czego dotyczy dany segregator. Ten sposób sprawdzi się zwłaszcza wtedy, gdy masz dużo dokumentów i faktur

W tym miejscu zachęcam Cię do przeczytania innego naszego artykułu Nowy Polski Ład – jakie będzie Twoje wynagrodzenie

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Leasing – czy to rodzaj kredytu?

Jak prawidłowo opisać dokumenty ? – Stwórz elektroniczne archiwum

Znakiem naszych czasów jest digitalizacja dokumentów, także archiwum. Skorzystaj z tego ! Zeskanowanych dokumentów nie nadgryzie przecież ząb czasu, zatem nie istnieje niebezpieczeństwo że nie odczytasz wyblakłego już dokumentu. Skanuj więc te dokumenty, których nie musisz przechowywać na papierze Ponad to jes to przecież bardzo ekologiczne, Zeskanowane dokumenty możesz szybciej udostępnić i dużo trudniej je utracić. Co więcej chmura nie zabiera fizycznego miejsca inaczej niż tradycyjne archiwum. Pamiętaj tylko rób zawsze kopie zapasowe ! To bardzo ważne by zawsze robić w dwóch miejscach zapasowych. Przy czym jednym z tych miejsc będzie dysk zewnętrzny zlokalizowany w innym miejscu niż główny komputer na którym pracujesz.

Czytaj  Czym jest statut spółki ? a czym umowa ?
Jak prawidłowo opisać dokumenty ?

Czym różni się back up od kopii zapasowej ?

Back up to po prostu ścieżka zapisu, pozwala nam wrócić do tego z czego korzystaliśmy wcześniej. Możesz zatem przywrócić jakiś fragment tego co zapisujemy. Kopia zapasowa natomiast jest nadpisaniem pliku o nową wersję

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Opłacalność emisji publicznej akcji - Artman S.A.

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Opłacalność emisji publicznej akcji - Artman S.A.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *