Mały ZUS Plus — najważniejsze informacje

Mały ZUS Plus to ulga z której mogą skorzystać przedsiębiorcy, których przychód nie przekracza 120 tyś. zł. Polega ona na płaceniu obniżonych składek społecznych, jednakże nie obejmuje składki zdrowotnej. Jakie warunki trzeba spełnić, aby skorzystać z Małego ZUS Plus? Jak długo można korzystać z tej ulgi? Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej w temacie: Mały ZUS Plus — najważniejsze informacje.

Mały ZUS plus  najważniejsze informacje jak założyć działalność

Kto może skorzystać z Małego ZUS Plus?

Aby skorzystać z możliwości opłacania niższych składek społecznych należy spełnić oba warunki. A zatem:

  • roczne przychody z działalności pozarolniczej nie mogą przekroczyć 120 tyś. zł,
  • działalność prowadziłeś w poprzednim roku kalendarzowym nie krócej niż 60 dni.

Mały ZUS Plus nie jest przeznaczony dla przedsiębiorców w pierwszym roku działalności firmy. Przedsiębiorcy, którzy wykorzystali Ulgę na start mają prawo do Małego ZUS plus.

Mały ZUS Plus — najważniejsze informacje – Jak długo trwa mały ZUS plus?

Obniżone składki na ubezpieczenia społeczne można opłacać przez maksymalnie 36 miesięcy w przeciągu 60 miesięcy ciągłego prowadzenia działalności. Jeśli przedsiębiorca wcześniej skorzystał z Małego ZUS, to wlicza się on do limitu 36 miesięcy i tym samym zmniejsza ilość miesięcy w których można skorzystać z Mały ZUS Plus.

Kiedy należy zgłosić się do skorzystania z Małego ZUS Plus?

Do Małego ZUS Plus można zgłosić się w dwóch terminach, kiedy będzie spełniało się wszystkie warunki, czyli:

  • do 31 stycznia,
  • po 31 stycznia (jeśli wtedy skończył się okres opłacania preferencyjnych stawek, w takiej sytuacji nie można korzystać z Małego ZUS Plus przez cały rok, można ubiegać się o niego dopiero do końca stycznia następnego roku).

Chcesz być na bieżąco?! POLUB NAS NA INSTAGRAMIE!

Instagram Banner

Chcesz być na bieżąco?! POLUB NAS NA INSTAGRAMIE!

Czytaj  Czy można sprzedawać piwo przez internet?
Czytaj  Zmiany w naliczaniu odsetek w zaległościach do ZUS
Mały ZUS plus  najważniejsze informacje jak założyć działalność

Jakie dokumenty trzeba złożyć, aby skorzystać z Mały ZUS Plus?

Warunkiem uzyskania ulgi, jest dostarczenie (do 31 stycznia lub po tym terminie) do ZUS odpowiednich dokumentów. Jest to:

  • Wyrejestrowanie z ubezpieczeń (ZUS ZWUA):
    • wraz z kodem tytułu ubezpieczenia, który rozpoczyna się od 05 10, 05 12, jeżeli w dniu 31 grudnia 2021 roku podlegało się ubezpieczeniom społecznym z powodu prowadzenia działalności gospodarczej, ale nie skorzystało się z Małego ZUS Plus LUB
    • wraz z kodem tytułu ubezpieczenia, który rozpoczyna się od 05 70, 05 72, jeżeli w dniu 31 grudnia 21 roku zakończył się okres korzystania z obniżonych składek od preferencyjnej podstawy,
  • Zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych (ZUS ZUA).

Jak zgłosić się do Małego ZUS Plus?

Zgłoszenie do Małego ZUS Plus można zrobić osobiście poprzez udanie się do właściwego ZUS-u bądź można to zrobić online na biznes.gov.pl.

Przeczytaj o: Jak udokumentować trudną sytuację finansową ZUS ?

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Jednorazowe odszkodowanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *