jak założyć działalność

Na trudnego klienta można natrafić zarówno w pracy stacjonarnej jak i prowadząc działalność internetową. W takiej sytuacji jako właściciel danej firmy musisz zachowywać się przestrzegając kilku zasad. Pomogą one przejść Ci przez całą sytuację oraz ją naprawić lub znaleźć rozwiązanie. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się jak radzić sobie z trudnymi klientami.

jak założyć działalność Jak radzić sobie z trudnymi klientami

Przede wszystkim – trzymaj swoje emocje!

Jeśli klient stawia nawet niesłuszne zarzuty, to zachowaj spokój oraz grzeczne emocje. Pracownicy firmy zawsze powinni prezentować profesjonalne zachowanie oraz w pełni kulturalne. Ta droga może pozwolić do uzyskania w gruncie rzeczy pozytywnych konsekwencji od trudnego klienta. Po pierwsze na grzeczne i kulturalne zachowanie pracownika może po pewnym czasie odpowiedzieć tak swoim. Po drugie, po wyjaśnieniu sprawy może wystawić Wam finalnie pozytywną ocenę.

Jak radzić sobie z trudnymi klientami? – Przeproś klienta

To jedna z bardzo ważnych rzeczy, która musi się odbyć, jeśli klient przyjął postawę trudnego, ponieważ coś stało się po stronie Twojej firmy. Być może klient otrzymał uszkodzony produkt, innego rodzaju lub jego wysyłka jest opóźniona o kilka dni. Każdy w życiu, czy to prywatnym czy zawodowym może popełnić błąd. Ważne jest, aby przeprosić osobę, która na tym ucierpiała. To może sprawić, że klient uspokoi się i zrozumie, że pomyłka wyszła przypadkiem i również jej żałujecie.

jak założyć działalność Jak radzić sobie z trudnymi klientami

Słuchaj klienta i sprawdź możliwie jak najbardziej jego problem

Daj możliwość, aby klient całkowicie powiedział o całym problemie jaki go dotyczy. Jeśli powie Ci, że uzyskał uszkodzony produkt, niedziałający lub nie ten, który zamawiał, zawsze poproś go o wysłanie zdjęcia. Pozwoli to uzyskać Tobie pewność, a klient będzie odzywał się zawsze, jeśli napotka go prawdziwy problem, a zwykła chęć wymyślania problemu i korzystania na tym.

Czytaj  Jednoosobowa firma - co musisz wiedzieć

Jak radzić sobie z trudnymi klientami? – Rozwiąż problem klienta

W zależności od tego, jaki problem wystąpił w jego wypadku, postaraj się go rozwiązać. Wymień uszkodzony, wadliwy lub zły produkt na nowy. Jeżeli opóźniasz się z wysyłką zaproponuj zniżkę w wysokości 10-15% na kolejne zakupy. Taka reakcja najprawdopodobniej zmieni w Twoim kliencie złość na zadowolenie. Oprócz tego, sprawi to, że nie będzie jednorazowym klientem.

Przeczytaj o: Dlaczego warto mieć terminal płatniczy w firmie?

Kiedy trzeba mieć kasę fiskalną?

Od czego zależy sukces w e-commerce?

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Jak delegować pracowników do innych krajów UE?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *