Social media typu Facebook, Instagram lub Twitter ma wielką liczbę użytkowników. Pierwszy ze wspomnianych portali ma ponad 1,5 miliarda profili. Social media charakteryzują się również średnio wysokim czasem spędzonym na nich. Część użytkowników spędza po kilka godzin dziennie! W ten sposób można trafić do dużej grupy nowych odbiorców. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się czy warto promować firmę w social mediach.
Co daje bycie na social mediach?
Początek na social mediach wymaga utworzenia profilu firmy, marki lub produktu. Stworzenie takiego profilu buduje znajomość firmy. Dzięki temu można trafić do dużej grupy ludzi, która zainteresuje się Wami. Ten krok pozwala także na budowanie zaufania wśród klientów oraz wchodzenie na interakcje z nimi. Oprócz tego, w dzisiejszych czasach istnieje bardzo duża konkurencja w wielu branżach. A zatem przy pomocy social mediów możesz przebić się w grupie zajmującej się tym samym i zyskać większą popularność. Co ważniejsze, również dodatkowych klientów. Dodatkowo Twoja firma staje się bardziej znana. Pojawi się coraz większa liczba osób, która będzie kojarzyła nazwę Twojej firmy, marki lub produktu. Staniesz się mniej anonimowy.
Czy warto promować firmę w social mediach? – Co tworzyć na profilach mediów społecznościowych?
Przede wszystkim ważne jest, aby nie tworzyć tylko reklamowych postów. Od razu będziecie ocenieni jako profil tylko reklamujący się, który po pewnym czasie może stać się męczący i godny cofnięcia polubienia lub obserwowania. Istotne jest, by umieszczać artykuły związane z Waszym tematem działania (jeśli projektujesz meble i je sprzedajesz, umieszczaj posty o tym jak projektować wnętrze lub jak dobierać farby do wnętrz). Warto wchodzić z użytkownikami w kontakt. Z tego powodu pytaj o zdanie lub proś o udostępnianie zdjęć, które nie do końca są związane z Twoim asortymentem (np. jak wygląda biblioteczka odbiorców, czy lubią obrusy na stołach i jak u odbiorców wyglądają). Taka drogą zyskasz sympatię odbiorców i z czasem nowych klientów.
Przeczytaj o: Jak radzić sobie z trudnymi klientami?
Dlaczego warto mieć terminal płatniczy w firmie?
Od czego zależy sukces w e-commerce?
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork