Konwersja w sklepie internetowym – jest podstawą jego działania. Konwersja jest niczym innym jak realizacją założonego celu sprzedażowego. Wyróżniamy także coś takiego jak mikrokonwersja. Są to działania przybliżające nas do sprzedaży, czyli na przykład pobranie katalogu ze strony przez użytkownika czy zapis na newsletter.
W tym miejscu zachęcam Cię do przeczytania innego naszego artykułu – Google Analytics – do czego służy ?
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Narzędzie Google Analytics umożliwia przeanalizowanie konwersji w Twoim sklepie internetowym Innymi słowy narzędzie to pokaże Ci jak podjęte przez Ciebie działania marketingowe przełożyły się na sprzedaż. Aby zwiększyć konwersję swojego sklepu warto zastanowić się dlaczego klient wyszedł ze strony pomimo, że miał już uzupełniony koszyk.
Przeanalizuj zatem w Google Analitycs podstrony dotyczące procesu zakupowego. Mówimy tutaj o:
- koszyku
- wyborze sposobu dostawy
- wyborze sposobu płatności
Ułatwiaj swoim klientom zakup na przykład poprzez możliwość wyboru paczkomatu zamiast dostawy przez kuriera. Wtedy odbiorą paczkę w dowolnym dla siebie czasie. Część osób w ogóle nie korzysta z przesyłek kurierskich bo najczęściej nie ma ich w domu. Musisz dać klientowi wybór ceny dostawy jak i rodzaju kuriera. Może być też odwrotnie. Osobie poruszającej się na wózku trudno będzie skorzystać z paczkomatu, bo z reguły skrytki umieszczone są zbyt wysoko. Osoby te nie będą chciały korzystać z paczkomatu.
Dokładnie to samo dotyczy płatności im większy wybór opcji tym większa szansa że klient nie ucieknie z Twojej strony przed samym zakupem. Przykładem z życia wziętym może być fakt, że klient może nie umieć bądź nie móc płacić kartą w internecie. Jeśli udostępnisz tylko taką formę płatności taki klient nie dokona zakupu choć może bardzo by chciał. Właśnie od tych czynników zależy konwersja w sklepie internetowym.
Dodanie nowego kanału płatności nie zawsze musi wiązać się z dodatkowymi kosztami. Może za to znacząco poprawić konwersję w sklepie internetowym.
Podsumowanie
Trzeba sobie przede wszystkim uświadomić, że klient ucieka nam przed zakupem z jakiegoś konkretnego powodu. Zatem znalezienie tych powodów jest kluczem do sukcesu.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork