Google Analytics - do czego służy ?

Google Analytics – do czego służy ? – Google Analytics – to narzędzie, za pomocą, którego możesz przeanalizować preferencje klientów odwiedzających Twoją stronę internetową. Ponad to narzędzie to dostarczy Ci informacji skąd dana osoba trafiła na Twoją stronę internetową. Co więcej dowiesz się także co użytkownik robił będąc na poprzedniej stronie.

Google Analytics - do czego służy ?

Dzięki temu narzędziu możesz określić swoje cele jakie ma spełniać założona przez Ciebie strona internetowa. Co ważne możesz także zmierzyć efektywność założonej kampanii marketingowej.

W zakładce przegląd użytkowników sprawdzisz kto wszedł na Twoją stronę. Co wartościowe sprawdzisz też skąd na nią wszedł. Czy wszedł na nią z Facebooka czy wpisał frazę w wyszukiwarkę Google. Wartościowym parametr strony/sesję jest to po prostu ilość stron jakie użytkownik przegląda podczas danej sesji. Ponad to możesz zobaczyć ile czasu użytkownik spędza na konkretnej stronie. Możemy zadać sobie zatem pytanie czy lepiej gdy użytkownik przegląda dłużej jedną stronę czy krócej ale kilka stron ?

Google Analytics – do czego służy ? – Jak rozumieć współczynnik odrzuceń

Dostarcza nam informacji o tym ile osób trafiło na naszą stronę i od razu z niej wyszło nie klikając w kolejne podstrony. Jeśli wydaje Ci się zbyt duży nie panikuj tak od razu. Wartość współczynnika zależy też od tego jak zbudowana jest Twoja strona. Zbyt wysoki współczynnik odrzuceń może świadczyć o błędach we wdrożeniu.

W tym miejscu zachęcam Cię do przeczytania innego naszego artykułu – Czym są testy A/B ? – dlaczego warto je robić ?

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Zasady skutecznego marketingu
Google Analytics - do czego służy ?

Ciekawą zakładką są także dane demograficzne. Pokazują Ci one jakiej płci i w jakim wieku są osoby oglądające Twoją stronę. Warto podkreślić’ , że dane są dostarczone bardzo atrakcyjnie wizualnie – Za pomocą wykresu. Te dane pomogą Ci odpowiednio targetować reklamę na Facebooku. Możesz przeanalizować także zakładkę ” zainteresowania” a to prawdziwa kopalnia wiedzy o klientach

Czytaj  Facebook w służbie Twojej sprzedaży

Warto też przeanalizować zakładkę “mobilność” da nam informację czy częściej użytkownik ogląda nas na komputerze, tablecie czy telefonie. Google Analytics dostarcza wiele innych ciekawych informacji. Możesz bezpłatnie wypróbować wersję demo.

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Jak rozkręcić własny biznes?

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Najczęściej popełniane błędy w marketingu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *