W życiu potrafi się zdarzyć wiele nieszczęśliwych wypadków, począwszy do zbicia kubka a kończąc na zniszczeniu towaru w firmie. Choć każdy z przypadków ma inne konsekwencje, to niekiedy nie jest to dobre zdarzenie. W zależności od wielkości zniszczeń towaru w firmie, skutki tego mogą być mniej lub bardziej odczuwalne. Plusem takiej sytuacji jest fakt, że zniszczenie towaru może obniżyć podatek dochodowy. Jak rozliczyć zniszczenie towaru w firmie? Przeczytaj artykuł o końca, aby dowiedzieć się więcej.

Przeczytaj o: Kiedy złożyć wniosek o wydanie interpretacji podatkowej?

jak rozliczyć zniszczenie towaru w firmie Jak założyć działalność

Jak ująć w KPiR uszkodzony towar?

Przede wszystkim należy pamiętać, że zdarzenie, które spowodowało uszkodzenie towaru musi zostać odpowiednio udokumentowane, a następnie ujęte w KPiR. Wynika to z faktu, że choć towar został zniszczony i nie ulega żadnej możliwości użycia go, to dla urzędników nie przestaje on istnieć. Jeśli chodzi o wpis do KPiR należy wyksięgować towary z kolumny 10 (czyli zakup towarów handlowych i materiałów) do kolumny 13 (czyli pozostałe wydatki). Takie postąpienie jest zgodne z prawem oraz przepisami.

Jak rozliczyć zniszczenie towaru w firmie? – Protokół szkody

Po zniszczeniu towaru należy sporządzić protokół szkody. A tam należy zawrzeć kilka informacji, czyli:

  • data sporządzenia oraz numer,
  • data zniszczenia towaru,
  • przyczyna zniszczenia towaru,
  • nazwa, ilośc oraz wartość towaru,
  • łączna kwota za zniszczone towaru (vatowcy wpisują kwotę netto, a nievatowcy kwotę brutto),
  • informacja mówiąca o tym co stało się z zepsutym towarem,
  • imię i nazwisko oraz podpis osoby sporządzającej protokół.
jak rozliczyć zniszczenie towaru w firmie Jak założyć działalność

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Faktura VAT RR — najważniejsze informacje

Możliwe jest ujęcie straty w kosztach

Innym sposobem jest ujęcie w kosztach wartości utraconego towaru. Jest to jak najbardziej możliwe, jednakże trzeba spełnić jeden warunek. A konkretniej zniszczenie towaru nie może wyniknąć z winy przedsiębiorcy. Z tego powodu należy posiadać i sporządzić wszystkie potrzebne do tego dokumenty, które oprócz tego, że będą informowały, potwierdzą zaistniałą sytuację. Z tego powodu bardzo dobrze jest otrzymać od policji, straży pożarnej, firmy transportowej notatki lub raport. I ten dokument trzeba będzie dołączyć do protokołu szkody.

Czytaj  Faktura VAT RR — najważniejsze informacje

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Kiedy należy wystawić fakturę proforma?

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Jakie branże mogą wliczyć zakup telewizora do kosztów?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *