Otworzenie działalności gospodarczej to z pewnością dla każdego nowego przedsiębiorcy duże wydarzenie. Bardzo często, aby zacząć prowadzić firmę wynajmuje się biuro. Jednakże trzeba mieć tutaj na uwadze kilka kwestii. Na co zwrócić uwagę wynajmując biuro? Czym się kierować wybierając lokal, który stanie się biurem? Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej.

Przeczytaj o: Jak rozliczyć koszty poniesione przed rozpoczęciem działalności gospodarczej?

Na co zwrócić uwagę wynajmując biuro jak założyć działalność

Na co zwrócić uwagę wynajmując biuro? – Jakie funkcje ma mieć biuro?

Przede wszystkim na samym początku należy zastanowić się nad tym, jakie funkcje będzie pełnić biuro. Czy będzie to miejsce w którym przedsiębiorca będzie przebywał sam? Czy będzie też miejscem, do którego będą przychodzić klienci i tym samym będzie punktem sprzedaży? Oraz czy głównym elementem decydującym o sprzedaży towarów lub wykonywania usług będzie zauważenie firmy “z ulicy” czy jednak poprzez internet, czyli np. poprzez stronę lub umieszczenie firmy w Google Maps? Ważna w tym temacie będzie lokalizacja. Dobrze wybrać punkt miasta, który będzie umieszczony w dobrze skomunikowanym punkcie. Najlepiej od razu od ulicy, czyli nie głęboko w bramie w trzecim budynku za nią. Dodatkowo warto zadbać o miejsce, gdzie klient będzie mógł zaparkować swój samochód. Jeśli chce się prowadzić sprzedaż to dobrze wybrać lokum na parterze. W przypadku świadczenia usług można wybrać miejsce na wyższych kondygnacjach.

Zwróć uwagę na standard

Należy pamiętać, że wynajmowana powierzchnia będzie częścią reprezentacyjną biura. Powinna być schludna. Jak wiadomo przed otwarciem biura można też przeprowadzić w nim drobny remont, zmienić kolory ścian, zadbać o lepsze oświetlenie. Niestety będzie miało to związek z poniesieniem dodatkowych kosztów. Jednakże od części z nich będzie można odliczyć podatek, czyli wrzucić w koszty firmy. Inną sprawą jest wyposażenie. Trzeba pomyśleć czy chce się inwestować w to pieniądze, czy wynajmowane biuro ma być już wyposażone.

Czytaj  Zgłoszenie oferty organizacji stażu
Na co zwrócić uwagę wynajmując biuro jak założyć działalność

Zweryfikuj stan techniczny

Jest to szczególnie wskazane w sytuacji, gdy przedsiębiorca będzie musiał podłączyć wiele urządzeń do prądu, a bydynek w którym chce wynająć lokal nie należy do tych najnowszych, czyli budowanych w innych czasach. Podłączenie wielu urządzeń może przeciążać linię, która objawi się wyrzuceniem korków za każdym razem, gdy zechce się skorzystać z czajnika lub ekspresa do kawy. Jeśli praca przedsiębiorcy będzie wymagała światłowodowego podłączenia internetu, również trzeba zwrócić na to uwagę.

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Wyjaśniamy pojęcie outplacementu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *