Czy lojalność klienta można kupić ? – Wiele osób, które prowadzą własna działalność gospodarczą zastanawia się jak sprawić by klient z bogatej oferty dóbr i usług wybrał właśnie nasz produkt. Co więcej chcemy, by wybierał go zawsze gdy wybiera się na zakupy. Aby tak się działo, musimy budować trwałe relacje z naszymi klientami, Specjaliści od marketingu wytypowali kilka rodzajów lojalności. Poznasz je w tym artykule.

Prawdziwą lojalność – cel, do którego dążą wszyscy gracze rynkowi. Klient często kupuje produkty danej firmy oraz ma do nich pozytywny stosunek. Tacy klienci wykazują mniejszą motywację do poszukiwania innych ofert. Są bardziej odporni na reklamę konkurencji, a także są skłonni do świadczenia na korzyść danej firmy. Ponadto są w stanie wybaczyć firmie drobne potknięcia.
Ukrytą lojalność – stan, gdy klient wyraźnie preferuje produkty danej firmy, jednakże ze względu na pewne czynniki rzadko i niewiele ich kupuje, np. klient może być wielbicielem konkretnej włoskiej restauracji, ale z powodu chęci urozmaicenia jadłospisu bądź braku środków finansowych ogranicza częstotliwość swych w niej wizyt
W tym miejscu zachęcam Cię do przeczytania innego naszego artykułu – Formy prawne działalności gospodarczej
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670

Fałszywa lojalność klienta
Fałszywą lojalność – przypadek, gdy klient kupuje produkty danej firmy często i w dużych ilościach. Co ważne nie zauważa różnicy między wybieranymi przez niego produktami a produktami konkurencji. Sytuacja taka ma miejsce wówczas, gdy klient
ma ograniczony wybór produktów w danej kategorii. Co więcej gdy podejmuje decyzje tylko i wyłącznie na podstawie swych wcześniejszych doświadczeń i przyzwyczajeń. Przykładowo student, samodzielnie prowadzący dom, może nie dostrzegać żadnej
różnicy między różnymi markami proszków do prania i kupować określoną z nich tylko dlatego, że jego mama właśnie takiej używała.
Podsumowanie
Przygotuj program lojalnościowy, w którym gromadzi się punkty lojalnościowe Spraw by klient otrzymywał dużą liczbę punktów za większe zakupy. Ilość otrzymywanych za jednorazowe zakupy jest konicą w głowie klienta.. Będzie kupował więcej nawet gdy za rogiem powstanie tańsza konkurencja. Może wydawać Ci się to nierealne ale tak wynika z eksperymentu przeprowadzonego przez neurobiologa Josepha Alby
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork