Spółka Artman S.A. handluje odzieżą. Specyfiką jej działalności. jest połączenie działalności projektowej, dystrybucyjnej i marketingowej. Projektowaniem kolekcji odzieży zajmuje się własny dział projektowy, który zatrudnia najlepszych specjalistów z krakowskich i łódzkich uczelni. Produkcja wyrobów odbywa się na zasadzie tzw. outsourcingu, który polega na zlecaniu produkcji firmom zewnętrznym, ulokowanym w krajach azjatyckich (głównie w Chinach)
Tabela 6 Artman SA – Podstawowe informacje
Nazwa | Artman SA (ART) |
Rynek | GPW – Rynek podstawowy |
Adres | ul. Bagrowa 7 30-733 Kraków, woj. małopolskie |
Rejestracja | 01 grudnia 2003 r. – Sąd Rej. dla Krakowa, XI Wydz. Gospodarczy; KRS 0000180735 |
Audytor | Misters Audytor Sp. z o.o. |
Kapitał akcyjny | 500 108 PLN |
Koordynacją prac związanych ze zlecaniem produkcji zajmuje się dział projektowania i przygotowania produkcji Spółki. Spółka we własnym zakresie, poprzez silnie rozbudowany dział marketingowy, dokonuje badań rynku oraz we współpracy z dużymi agencjami marketingowymi i renomowanymi specjalistami z dziedziny pozycjonowania marek zajmuje się promowaniem własnego brandu wśród docelowej grupy odbiorców.
Tabela 7 Artman SA – Akcjonariat
Nazwa akcjonariusza | Liczba akcji | Liczba głosów | % głosów |
Ogółem | 4 250 648 | 6 251 080 | 100,00 |
Bajołek, Krzysztof | 1 318 344 | 2 197 240 | 35,15 |
Pilch, Jan | 1 261 728 | 2 102 880 | 33,64 |
Bajołek, Arkadiusz | 420 576 | 700 960 | 11,21 |
Zgodnie z informacjami zawartymi w Prospekcie Emisyjnym Spółka oferuje 2.316.216 akcji zwykłych na okaziciela o wartości nominalnej 0,25 zł każda i łącznej wartości nominalnej 579.054 zł.
Tabela 8 Kurs: Data sesji: 2007-04-27
Kurs | 74,00 |
Zmiana | +2,78% |
Wolumen | 57 |
Kurs poprzedni | 72,00 |
Średni wolumen (2 tygodnie) | – |
Średni wolumen (miesiąc) | – |
Minimum z 52 tyg. | 22,00 |
Maximum z 52 tyg. | 74,00 |
Nie istnieją ograniczenia co do przenoszenia praw z Akcji Serii B. Akcje Serii B nie są przedmiotem żadnych zabezpieczeń. Z Akcjami Serii B nie są związane żadne dodatkowe świadczenia ani obowiązki. Nie istnieją ograniczenia co do przenoszenia praw z Akcji Serii C. Akcje Serii C nie są przedmiotem żadnych zabezpieczeń. Z Akcjami Serii C nie są związane żadne dodatkowe świadczenia ani obowiązki. Nie istnieją ograniczenia umowne co do przenoszenia praw z Akcji Serii D. Z Akcjami Serii D nie są związane żadne dodatkowe świadczenia ani obowiązki.
Rysunek 2 Wykres 3 miesięczny
Według stanu na dzień aktualizacji Prospektu Emisyjnego Spółka nie zawarła umów o subemisję inwestycyjną dotyczącą Akcji Oferowanych. Emitent nie wyklucza jednak możliwości zawarcia umowy o subemisję inwestycyjną w związku z emisją Akcji Serii C. W
przypadku zawarcia takiej umowy Emitent przekaże informacje do publicznej wiadomości w formie raportu bieżącego. Emitent nie zamierza zawierać umów o subemisję usługową. Koszty emisji Akcji Oferowanych poniesione przy podwyższeniu kapitału zakładowego Emitenta pomniejszą kapitał zapasowy Spółki do wysokości nadwyżki wartości emisji nad wartością nominalną akcji, zaś pozostała ich część zostanie zaliczona do kosztów finansowych.
Tabela 9 Artman SA Roczny raport skonsolidowany
Okres | Przychody netto ze sprzedaży | Zysk (strata) na działalności operacyjnej | Zysk brutto | Zysk netto |
roczny 2005 | 142 019 | 4 930 | 4 048 | 3 181 |
roczny 2004 | 102 777 | 1 994 | 257 | 230 |
Specyfika działalności handlowej wiąże się z koniecznością gromadzenia dużej liczby zapasów na początku każdego sezonu sprzedaży. Strategia Spółki zakłada utrzymywanie wysokich stanów zapasów, aby móc realizować jednostkowo duże zamówienia ze strony klientów. Wysoki stan zapasów z jednej więc strony zabezpiecza normalne funkcjonowanie Spółki, z drugiej zaś stanowi czynnik przewagi konkurencyjnej Artman S.A. wśród innych dostawców.
Tabela 10 Artman SA – Prognozy (wartości w tys.)
Okres prognozy | Przychody | Przychody zrealizowane | Zysk netto | Zysk netto zrealizowany |
2007 | 270 000 | b.d. | 11 000 | b.d. |
2008 | 307 900 | b.d. | 13 600 | b.d. |
Obecnie krajowy rynek odzieżowy wciąż jeszcze znajduje się we wczesnej fazie rozwoju w porównaniu z rynkiem zachodnioeuropejskim. Wynika to z niższej siły nabywczej polskiego społeczeństwa i w związku z tym ograniczonego popytu na odzież. Udział odzieży i obuwia w strukturze zakupów przeciętnego Polaka jest ponad dwukrotnie niższy niż średnio w krajach zachodnioeuropejskich. Wartość polskiego rynku odzieży, choć od kilku lat na niezmiennym poziomie, szacowana jest na około 3,5-4 mld USD (około 15-17 mld zł) rocznie.
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork