Grywalizacja wykorzystuje mechanizmy, jakie są stosowane w grach towarzyskich odbywających się w rzeczywistości oraz w grach komputerowych. Jest ona coraz częściej używana w prowadzonej działalności, po to, aby przynieść dobry rezultat, czyli rozwinąć się w wybranych obszarach. Na czym dokładniej polega grywalizacja w biznesie? Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej.
Przeczytaj o: Czym jest turkusowa organizacja?
Czym jest grywalizacja i co kształtuje?
Jednym słowem grywalizacja polega na wykorzystaniu mechanizmów, które są obecne w grach, na inny obszar jakim jest życie zawodowe. Właściwie w biznesie bywa używana do rozwijania umiejętności przywódczych, przeprowadzania sprawniejszych rekrutacji, do regularnego uczenia się. Oprócz tego do budowania nawyków dobrej pracy oraz pozwala na rozbudowanie aktywności sportowej. Jej zadaniem jest zwiększenie efektywności podejmowanych działalności. Każdego roku coraz więcej przedsiębiorców widzi w tym potencjał, który wykorzysta w prowadzonej działalności gospodarczej. A konkretniej w dziale marketingu, sprzedaży, rekrutacji, oraz HR.
Z czego wynika skuteczność grywalizacji?
Spowodowane jest to ludzką naturą, która objawia się chęcią rywalizacji i bycia najlepszym. Bardzo często rywalizacja wpływa na poczucie własnej wartości. Z tego powodu cechy, które są charakterystyczne w zachowaniu podczas odbywania gier można przekłuć na realne działania, które będą pomocne w życiu zawodowym.
Grywalizacja w marketingu
W tym przypadku celem grywalizacji jest zwrócenie uwagi klienta na określony produkt, co ma doprowadzić do zwiększenia sprzedaży. Zmiana myślenia na temat klientów i postrzeganie ich jako graczy może zmienić ich nastawienie do firmy. To powoduje, że przedsiębiorstwo zaczyna myśleć o długofalowej współpracy, która jest oparta na przyjemności oraz zabawie. Z tego powodu najczęściej używanym narzędziem marketingowym, które opiera się na mechanizmach gry są programy lojalnościowe. Choć nie zawsze jest top skuteczne, ponieważ, aby otrzymać nagrodę należy uczestniczyć w grze.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Grywalizacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Koncepcja grywalizacji pomoże w budowaniu zaangażowania personelu w sprawy związane z przedsiębiorstwem. Oprócz tego może okazać się szczególnie pomocna przy sprawdzaniu umiejętności i kompetencji pracowników.
Chcesz założyć działalność w Krakowie?
Zadzwoń – 516 066 671
Chcesz założyć działalność w Poznaniu?
Zadzwoń – 790 840 670
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork