Otwieranie własnego biznesu wiąże się z przyswajaniem dużej ilości informacji oraz pewnymi wątpliwościami. Od czego zacząć? Jak przygotować się do prowadzenia firmy? Czym jest biznesplan i dlaczego warto go sporządzić? Kogo mogę prosić o pomoc? Te i szereg innych pytań, pojawiają się w głowach nowych przedsiębiorców. W niniejszym artykule omówimy jak założyć salon masażu. Ciekawa forma relaksu połączona z dbaniem o zdrowie to dobry pomysł na biznes.  Przeczytaj, aby dowiedzieć się więcej.

Przeczytaj również: Jak skonstruowana jest Unia Europejska?

Zachęcamy do zapoznania się z usługami oferowanymi przez salon masażu Szymon Budnik

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Podatki lokalne – co warto o nich wiedzieć?

Salon masażu – zacznij od biznesplanu!

Często biznesplan kojarzy się ze skomplikowanym dokumentem, potrzebnym do uzyskania dofinansowania albo kredytu w banku. Jednak nawet jeśli zakładasz małą firmę, sporządzenie takiego dokumentu to pierwszy krok, który powinnaś podjąć. Nie ma jednego, idealnego modelu biznesplanu. W zależności od branży, wielkości przedsięwzięcia czy celu, w którym jest tworzony, będzie się on różnił szczegółami. Jednak w biznesplanach pewne elementy są stałe.

Biznes salonu masażu – struktura

  1. Informacje ogólne i charakterystyka przedsięwzięcia (działalności). W tym miejscu powinieneś zebrać podstawowe informacje dotyczące Twojej przyszłej firmy. Są to na przykład: nazwa, forma prawna, adres salonu masażu, planowana data rozpoczęcia działalności, itp.

2. Charakterystyka produktu. Chodzi o dokładne określenie Twojej usługi. Jakiego rodzaju masaże będziesz wykonywać? Czy zamierzasz wprowadzić usługi dodatkowe? Skup się na takich kwestiach jak:

  • rodzaj sprzedawanych towarów / usług, ich charakterystyka
  • jakie są jego kluczowe zalety?
  • jakie inne usługi, można do niego dołożyć celem maksymalizacji zysków?
Czytaj  Kogo dotyczy zwolnienie dyscyplinarne ?

3. Określenie grupy docelowej. To bardzo ważny element każdego biznesplanu, w którym precyzujemy kim są odbiorcy usługi, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć. Czy są to osoby starsze? Może sportowcy lub pracownicy biurowi? Im więcej wiesz o swoich przyszłych klientach, tym łatwiej będzie jest Ci stworzyć produkt dostosowany do ich potrzeb. Możesz to zrobić m.in poprzez określenie ich wieku, płci, wykształcenia, sposobu spędzania wolnego czasu, zarobków itp.

4. Określenie wymogów formalnych związanych z założeniem i prowadzeniem firmy. Prowadzenie biznesu w Polsce jest związane z koniecznością dopełnienia szeregu formalności. To często one przerażają młodych przedsiębiorców. Aby tego uniknąć, warto jest wynotować sobie wszystkie kwestie formalne, które będziesz musiał załatwić. Mam na myśli dobór odpowiedniej formy prowadzenia działalności gospodarczej, konieczność posiadania kasy fiskalnej, dokonanie odpowiednich zgłoszeń do urzędu skarbowego, wybór biura rachunkowego, założenie rachunku bankowego dla firmy, itp.

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Zaliczka na poczet dywidendy

Salon masażu – na co również warto zwrócić uwagę?

5. Promocja. Możesz stworzyć najlepsze usługi spośród wszystkich dostępnych na rynku. Jednak, żeby zacząć na nim zarabiać Twoi klienci muszą się o nim dowiedzieć. Dlatego właśnie odpowiednia strategia marketingowa, dostosowana do Twojej branży, jest ogromnie ważna. Dla kogo masaż będzie doskonałą usługą?

6. Planowane przychody i koszty. Zdecydowanie najważniejszy punkt każdego biznesplanu. Realne ocenienie przychodów i kosztów pozwoli Ci ocenić czy całe przedsięwzięcie jest w ogóle opłacalne, czy będzie Cię stać na założenie firmy. W przypadku kosztów warto je podzielić na:

  • koszty początkowe,
  • koszty stałe (np. miesięczne) prowadzenia działalności.
Czytaj  Księga przychodów i rozchodów (KPiR)

Jeśli chodzi o przychody warto skupić się na:

  • cenie poszczególnych usług,
  • szacowanej wysokość sprzedaży,
  • sezonowości – a więc wysokość sprzedaży podczas okresów lepszej, lub gorszej koniunktury.

7. Źródła finansowania. Na sam koniec warto jest się zastanowić, skąd możesz pozyskać środki na rozpoczęcie swojej działalności gospodarczej. Mogą to być środki własne, dotacje, kredyty bankowe, prywatne pożyczki.

FIZJOTERAPIA POZNAŃ

MASAŻ POZNAŃ

Warte uwagi: Co to jest podatek CIT?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *