Czy końcówka 99 naprawdę działa na klienta?

Czy końcówka 99 naprawdę działa na klienta? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Właśnie dlatego w tym artykule pokaże Ci 3 sposoby na to jak komunikować cenę klientom. I dlaczego to działa

Na początek podajmy znany już przykład ceny z końcówką 99 czyli 9,99. Czy końcówka 99 naprawdę działa na klienta? Przeprowadzono badania na osobach, które kupiły produkt za 2,99. Większość klientów zapytanych o cenę po wyjściu ze sklepu podało, że kupili ten produkt za około 2 złote. Podkreślmy, że cena produktu to 2,99, a więc prawie 3 złote.

Dlaczego tak to działa? Po pierwsze pamiętaj, że wszyscy mamy co dziennie wiele spraw do załatwienia. Musimy zapamiętywać co dziennie mnóstwo informacji i podejmować mnóstwo decyzji, Aby dać radę z tym wszystkim i nie zwariować nasz mózg nauczył się filtrować informacje. Nasz mózg nauczył się dzielić decyzje na ważne i mniej ważne. Decyzjami mniej ważnymi są niewątpliwie decyzje zakupowe. Dlatego chcemy je zautomatyzować. Dlatego też nasz mózg z automatu odczytuje cenę 2,99 zł jako 2 złote a nie 3 złote.

W tym miejscu zachęcam Cię do przeczytania innego naszego artykułu – Czym jest profil klienta ? – Dlaczego jest ważny?

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Histereza — czym jest na rynku pracy?
Czy końcówka 99 naprawdę działa na klienta?

Strategia podawania cen pełnych

Stoi nie jako w opozycji do strategi omówionej powyżej. Stosuje się ją zwykle w przypadku produktów droższych. za pomocą ceny 300 złotych czy 500 złotych sprzedawca komunikuje Ci, że nie interesuje go gra z klientem. Podaje konkretną cenę

Czy końcówka 99 naprawdę działa na klienta? – Strategia dokładnej ceny

Inną strategią komunikowania ceny stosowaną w świecie marketingu jest strategia podawania dokładnej ceny. Czyli na przykład 346,86 złotych. Ktoś mógłby zapytać – dlaczego akurat 86 groszy ? To też jest sztuczka marketingowa. Stosując ją sprzedawca przekazuje Ci określony komunikat. “Mam ustaloną marżę na określonym poziomie – 5% i nie chcę od Ciebie więcej. Ma to świadczyć o uczciwości sprzedawcy i jego rzetelnym podejściu do sprawy. Tymczasem jest to czysta manipulacja komunikatem, by był bardziej przystępny dla klienta.

Czytaj  Analiza SWOT - W, czyli słabe strony

Chcesz założyć działalność w Krakowie?

Zadzwoń – 516 066 671

Chcesz założyć działalność w Poznaniu?

Zadzwoń – 790 840 670

Czytaj  Czym jest coaching biznesowy?

Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28

Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum

Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork

Biuro247

Czytaj  Histereza — czym jest na rynku pracy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *