Kredyt w rachunku bieżącym to jeden z popularnych sposobów, ale zapewnić płynność finansową. Jest to rodzaj kredytu podpisanego na stosunkowo krótki czas, który nie jest jedną pełną wypłaconą kwotą. Funkcjonuje on jak debet na koncie, co daje swoje plusy. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się więcej w temacie: Kredyt w rachunku bieżącym – co to jest i na czym polega.
Co trzeba spełnić, aby otrzymać taki kredyt?
Przede wszystkim ważne jest, aby posiadać konto bankowe, czyli miejsce na które będą wpływać pieniądze z kredytu. Mowa tutaj przecież o kredycie w rachunku bieżącym. Jeśli prowadzi się małe przedsiębiorstwo i nie ma się konta firmowego, to nie potrzeba go specjalnie do tego celu zakładać. Wykorzystane do tego celu będzie wtedy konto osobiste. Jednakże zazwyczaj banki mogą mieć różne wymagania i część z nich wymaga, aby konto było założone od co najmniej 3 miesięcy. Aby otrzymać to finansowanie trzeba posiadać wysoką zdolność kredytową. W sytuacji, gdy nie posiada się takiej, warto sprawdzić ofert w różnych bankach. Być może któryś przyzna taki kredyt firmom znajdującym się w gorszej zdolności kredytowej. Jednakże trzeba tu pamiętać, że otrzymanie takiego kredytu będzie możliwe przy posiadania konta bankowego w tym konkretnie banku. Taki kredyt przyznawany jest dla swoich klientów.
Na co można przeznaczyć pieniądze z kredytu w rachunku bieżącym?
Przede wszystkim uzyskanie takiego finansowania ma zostać przeznaczone na bieżące potrzeby, podczas gdy firma znajduje się w trudniejszej sytuacji finansowej. A zatem z tego powodu nie będzie można kupić nieruchomości oraz dokonać innych wysokich wydatków. Oznacza to np. inwestowanie bardzo dużych kwot w nową technologię.
Kredyt w rachunku bieżącym – co to jest i na czym polega – Czym się charakteryzuje?
Kredyt na rachunku bieżącym jest jakby zwiększonym debetem. Oznacza to, że ten kredyt powiększa aktualny rzeczywisty stan konta. A zatem, jeśli klient ma na swoim rachunku 4000 zł oraz przyznano mu omawiany kredyt na kwotę 5000 zł, to tym samym może wypłacić z konta 9 000 zł lub zrealizować transakcje na taką kwotę. Zazwyczaj taką umowę kredytową podpisuje się na 12 miesięcy.
Przeczytaj o: Jakie są rodzaje kredytów dla firm?
Faktura korygująca a nota korygująca
Chcesz założyć działalność?! Zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami!
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Kraków – Coworking Rynek 28
Wirtualne Biuro Wrocław – Coworking Centrum
Wirtualne Biuro Poznań – Clockwork